تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024
10

برگزاری دومین کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان میناب

  • کد خبر : 54892
  • 09 خرداد 1403 - 13:04
برگزاری دومین کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان میناب

به گزارش هرمزگان امروز ، دومین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان میناب با محوریت بررسی وضعیت کیفیت آب شرب شهرستان میناب و بیماری تب کریمه کنگوبرگزار شد.

این کارگروه در خرداد ماه سال جاری با حضور مهندس رادمهر معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میناب و کلیه روسای دستگاههای اجرایی ، نظامی و انتظامی شهرستان و کارشناسان اداره ابفا و آب منطقه ای استان و نماینده معاونت بهداشتی دانشگاه  در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان تشکیل شد.

دکتر عبدالعظیم احمد پور ، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان میناب در ابتدای این نشست به بررسی و پیگیری مصوبات جلسات قبل شورای سلامت شهرستان پرداخت و با طرح موضوع سلامت و ضرورت ارتقاء سطح سلامت با مشارکت کلیه آحاد و طبقات جامعه، بر اهمیت مصوبات کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان تأکید ویژه نمود و حضور اعضاء را در جلسه الزامی دانست.

 در این جلسه علاوه بر تشریح و تبیین موضوع سلامتی توسط مدیر شبکه بهداشت و درمان، مساله مشارکت و‌ همکاری همه جانبه کلیه دستگاههای اجرایی و دولتی جهت ارتقاء شاخص ها و افزایش سطح سلامتی و  آخرین وضعیت منابع آب و آبرسانی به شهروندان، مسائل بهداشتی مربوط به سامانه های آبرسانی از قبیل نتایج آزمایشات میکروبی و شیمیایی، وضعیت کلرزنی و شستشوی دوره ای مخازن ذخیره آب و مشکلات مربوط به طعم و بو اب شرب شهر میناب مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

دکتر صفری رییس دانشکده علوم پزشکی شرق استان هرمزگان ضمن تشریح بیماریهای منتقله از تب کریمه کنگو گفت : افرادی که با دام سر و کار دارند یا به ذبح دام مشغولند، باید از وسایل محافظت‌کننده مانند دستکش، چکمه و لباس مناسب استفاده کنند و ابزارشان را بعد از ذبح، ضدعفونی کنند و خونابه‌ها به طریق بهداشتی دفع شود.

دکتر صفری از مردم خواست برای پیشگیری از بروز و شیوع بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان، گوشت را ۲۴ ساعت پیش از مصرف در دمای یخچال نگهداری کنند و از خریدن گوشت‌هایی که خارج از نظارت شبکه سازمان دامپزشکی ذبح و عرضه شده است، خودداری کنند.

وی خاطرنشان‌کرد: همچنین جگر و سایر امعا و احشای دام، پس از ۴۸ ساعت نگهداری در دمای چهار درجه سانتی گراد استفاده شود و به هیچ وجه دامی را که علائم بیماری و ناخوشی دارد، ذبح و مصرف نکنند.

خبرنگار : مهدیه حاج ملک

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=54892

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.