تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
14

بازدید مدیرکل شیلات هرمزگان از ظرفیت های صید و صیادی غرب استان

  • کد خبر : 25261
  • 29 دی 1399 - 11:03
بازدید مدیرکل شیلات هرمزگان از ظرفیت های صید و صیادی غرب استان
مدیرکل شیلات هرمزگان با همراهی معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران،معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان و معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان از ظرفیت های شیلاتی و صید و صیادی غرب استان هرمزگان در راستای بررسی مسائل و مشکلات جامعه صیادی و شیلاتی بازدید کرد.

به گزارش هرمزگان امروز، دکتر عبدالرسول دریایی در حاشیه بازدید از ظرفیت های شیلاتی و صید و صیادی غرب استان هرمزگان با اشاره به حرکت خوب جامعه صیادی استان در مسیر صید و صیادی مسئولانه و پایدار گفت: بدون شک رسیدگی به مشکلات جامعه شیلاتی، صیادان و بنادر صیادی موجب توسعه و رونق صید و صیادی و افزایش رضایتمندی فعالان در این عرصه می شود.

دریایی همچنین با اشاره به اهمیت حفظ ذخایر آبزیان در دریا،بر پرهیز از صید به روشهای مخرب، غیر مجاز و رعایت کلیه دستورالعمل هایی که از سازمان شیلات ایران صادر می شود تاکید کرد .

وی با شاره به درخواست های متعدد صیادان منطقه مبنی بر استفاده از روش صید نوین، از بررسی و امکان سنجی روش های صید نوین و برآورد میزان ذخایر موجود در این منطقه توسط معاونت صید شیلات هرمزگان و پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان خبر داد.

وی گفت : عملکرد و مشارکت صیادان در حفظ و نگهداری زیر ساخت های صید و صیادی، مدیریت تعاونی های صیادی و … توانسته جایگاه ویژه ای را برای ظرفیت ها و بنادر صیادی غرب استان در کشور ایجاد نماید.

دریایی در ادامه ودر بازدید از بندر صیادی بستانه و در دیدار با جمعی از صیادان این بندر صیادی با اشاره به اهمیت توجه جامعه صیادی و صیادان در حفظ و نگهداری از بنادر صیادی افزود: تعاونی صیادی این بندر و بهره برداران از آن، تعمیرات و نوسازی بخش های اساسی بندر به ویژه بهسازی وتعمیر سایبان را در دستور کار خود قرار دهند.

مدیر کل شیلات هرمزگان ضمن بازدید از اتاق کنترل و دوربین های مداربسته بندر صیادی بستانه،تعداد شناور های صیادی این بندر صیادی را حدود ۲۰۰ فروند خواند و اظهار کرد : بندر صیادی بستانه با بیش از هزار و ۴۰۰ نفر صیاد تحت پوشش یک تعاونی فعال قرار دارند .

وی در بازدید از بندر صیادی دیوان گفت: این بندر صیادی با بهره گیری از ۳۰ فروند شناور صیادی، از تعاونی های پیشرو در ورود و سرمایه گذاری پرورش ماهی دریایی در قفس است.

دریایی با بیان اینکه بالغ بر یک سوم موج شکن های مردمی استان در شهرستان بندرلنگه قرار دارد گفت: موج شکن های مردمی نقش مهمی در افزایش ایمنی، ارتقای توان دریاروی، توسعه صیادی و … دارد که تداوم استفاده از این ظرفیت نیازمند توجه بهره برداران به رفع نواقص و رونق موج شکن ها دارد.

وی افزود: مقرر شده است این موج شکن ها پس از رفع مشکلات و تعارضات توسط اداره کل بنادر و دریانوردی استان به اداره کل شیلات هرمزگان تحویل گردد.

مدیرکل شیلات هرمزگان همچنین در حاشیه بازدید از بندر صیادی کنگ و پس از دیدار چهره به چهره با صیادان این بندر صیادی از مجموعه فعالیت های انجام شده توسط مدیریت بندر صیادی کنگ اعلام رضایت کرد و افزود: در بحث لایروبی بندر صیادی کنگ نیز، مدیریت بهره بردار با جدیت بیشتری ورود کند.

دریایی ضمن بازدید از پارکینگ قایق‌های صیادی بندر کنگ، برج دیده بانی، دوربین های مدار بسته، سیستم وینچ بالا کش قایق و بازدید از سیستم اطفا حریق این بندر صیادی تصریح کرد: این بندر صیادی با بهره مندی بالغ بر ۲۸۰ فروند شناور صیادی و بیش از دو هزار نفر صیاد سهم قابل توجه ایی در صید و صیادی استان هرمزگان دارد و با تلاش و پیگیری های انجام شده نیز بی شک شاهد اقدامات خوبی در برخورد با صید غیر مجاز خواهیم بود.

همچنین معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات ایران نیز در این بازدید ها بر صید اصولی پایدار و مسئولانه، اهمیت حفظ ذخایر آبزیان ، تسریع در روند آغاز به کار پیمانکاران طرف قرارداد توسعه دهنده این بنادر صیادی، توسعه فضای سبز بنادر و مناسب سازی فضای بنادر صیادی ،ارتقای زیر ساخت های ایمنی بنادر، پیگیری پرداخت به موقع عوارض و به روز شدن تعرفه های بندری تاکید کرد.

سید پرویز محبی تصریح کرد: با توجه به تلاش های در حال انجام، بی شک در آینده ای نزدیک شاهد این خواهیم بود که غرب استان هرمزگان به نمادی درخشان از شیلات و فعالیت های شیلاتی در حوزه صید و صیادی تبدیل گردد .

در ادامه سفر مدیر کل شیلات هرمزگان، معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران و معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان به غرب استان از موج شکن مردمی شناس ، کارخانه در حال احداث تولید تن ماهی با ظرفیت تولید حدود روزانه ۲۰ تن و همچنین طرح پایلوت پرورش میگو متراکم با استفاده ازالگوهای کشورهای آسیای شرقی بازدید شد.

گفتنی است در این سفر در هر منطقه ضمن دیدار چهره به چهره با جامعه صیادی ،به بررسی مسائل و مشکلات و ارائه راه حل های مناسب برای مرتفع سازی مشکلات جامعه صیادی و رونق و توسعه بیش از پیش صید و صیادی پرداخته شد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=25261

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.