تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024
3

انتخابات عرصه سربلندی نظام جمهوری اسلامی ایران است

  • کد خبر : 55315
  • 20 خرداد 1403 - 22:57
انتخابات عرصه سربلندی نظام جمهوری اسلامی ایران است

استاندار هرمزگان با تأکید بر آمادگی استان برای برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری، محور مهم برنامه‌های استان را حرکت اکوسیستمی و خارج‌ شدن از ساخت و ساز صرف دانست.

به گزارش روابط عمومی استانداری هرمزگان، استاندار هرمزگان امروز یکشنبه ۲۰خردادماه، در اجلاسیه ماهانه ائمه جمعه استان که به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه بندرعباس و با حضور حجت‌الاسلام محسن ابراهیمی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری و ائمه جمعه استان برگزارشد، گفت: محور مهم برنامه‌های توسعه استان حرکت اکوسیستمی و خارج‌ شدن از ساخت و ساز صرف بوده است.

نماینده عالی دولت در هرمزگان، ضمن تقدیر از همراهی و حمایت نماینده ولی فقیه در استان، انتخابات پیش رو را عرصه مهم سربلندی نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و ادامه داد: اربعین شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رییسی دوره بلوغ ‌و قدرشناسی است که با وجود نعمت ولایت فقیه، کشور با عزت و آرامش آماده برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری می‌شود.

مهدی دوستی در این نشست با ارائه نمونه برنامه‌ریزی اکوسیستمی استان در حوزه درمان گفت: در دولت سیزدهم عملیات اجرایی ۷ بیمارستان را در قالب پروژه‌های جدید و نیمه تمام آغاز کردیم که ۳ بیمارستان وارد فاز خدمت‌رسانی شده و بقیه تا سال آینده بهره‌برداری می‌شود، همزمان به تربیت نیروی انسانی متخصص بومی نیز توجه ویژه‌ای داشتیم که هنرستان تخصصی بهیاری، دو دانشکده پزشکی شرق و غرب استان راه‌اندازی شد که علاوه بر ساخت فضای فیزیکی این دانشکده‌ها احداث دانشکده های دندانپزشکی و پیراپزشکی نیز درحال انجام است.

وی هدایت منابع مسئولیت‌های اجتماعی صنایع به حوزه درمان را مهم برشمرد و افزود:  تأمین تجهیزات پزشکی موردنیاز از جمله ۴ دستگاه‌های MRI، تأمین زمین و تسهیلات برای استقرار شرکت‌های پخش دارو همچنین تسهیلات ویژه پزشکان برای دایر کردن مطب در مناطق کم برخوردار استان نیز در بسته برنامه‌ریزی درمان استان جایگاه ویژه‌ای دارد.

استاندار هرمزگان  همچنین اولین اورژانس هواپیمایی استان بعد از تهران را نقطه عطف توسعه حوزه درمان خواند و گفت: معافیت واردات آمبولانس از عوارض گمرکی نیز از مصوبات مهم دولت سیزدهم بوده همچنین با شورای عالی انقلاب فرهنگی برای پرکردن سهمیه ۸۰درصدی بومی دانشگاه‌های استان هماهنگی لازم انجام شده علاوه بر افزایش تعداد داروخانه‌های تخصصی از یک داروخانه  به ۲۰ واحد و بهره‌برداری از بیش از ۱۰۰خانه بهداشت که مجموع این برنامه‌ها، اکوسیستم حوزه درمان را تکمیل کرده است.

مهدی دوستی این شیوه حرکت اکوسیستمی را در تمامی برنامه ریزی‌ها جاری دانست و تأکیدداشت: مردمی سازی اقتصاد و ایجاد زمینه های مشارکت مردم نیز همواره مبنای برنامه ریزی بوده همچنین انتقال حساب بانکی شرکت‌های بزرگ به استان در راستای انتفاع بیشتر انجام گرفته و بمنظور بهره‌گیری کشاورزان از استقرار صنایع، از محل سپرده بانکی صنایع هم تسهیلات ویژه‌ای به کشاورزان پرداخت کردیم.

در ادامه این اجلاسیه عادل شهرزاد معاون امور هماهنگی اقتصادی استاندار گزارشی از عملکرد اقتصادی دولت در استان ارائه نمود و مدیرکل جهادکشاورزی استان نیز برنامه‌های مهم استان در این حوزه را معرفی کرد و به سوالات مطرح شده ازسوی ائمه جمعه پاسخ داده شد.

در پایان این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین حاج آقا عبادی زاده رتبه اول استان در برگزاری میزخدمت را تعامل ائمه جمعه و مدیران دولت در راستای رفع مسائل مردم دانست و از  ائمه جمعه بشاگرد، میناب و قشم که رتبه اول کشور در ارزیابی پایگاه های نماز را  کسب نموده بودند تقدیرشد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=55315

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.