تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
8

امضای تفاهم‌نامه تأمین ۱۲ هزار و ۵۰۰ تبلت برای دانش‌آموزان نیازمند استان هرمزگان

  • کد خبر : 26207
  • 23 بهمن 1399 - 11:28
امضای تفاهم‌نامه تأمین ۱۲ هزار و ۵۰۰ تبلت برای دانش‌آموزان نیازمند استان هرمزگان
تفاهم‌نامه تأمین 12 هزار و 500 تبلت برای دانش‌آموزان نیازمند استان هرمزگان به امضای معاون وزیر و جانشین وزیر آموزش‌وپرورش در طرح هدایت و استاندار استان هرمزگان رسید.

به گزارش هرمزگان امروز، سید جواد حسینی در انتهای نشست شورای راهبری سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی و امضای این تفاهم‌نامه اظهار کرد: تاکنون ۲۰هزار تبلت به دانش‌آموزان استثنایی اهداشده است و دیگر دانش‌آموز استثنایی وجود ندارد که تبلت و یا اعتبار لازم برای تهیه آن به او داده نشده باشد.

جانشین وزیر در طرح هدایت بابیان اینکه ۲۸تا ۳۰درصد دانش‌آموزان معادل با ۳میلیون دانش‌آموز از تجهیزات کافی برای اتصال به شبکه شاد برخوردار نیستند، گفت: امروزه اهداء یک تبلت به‌منزله اهدای یک مدرسه و اهدای تمام کتابخانه‌های دنیا به بچه‌ها است و با این رویکرد کار اهداء تبلت را با تمام منابع موجود و در قالب طرح هدایت آغاز کردیم و اکنون ۱۷۰هزار از این تجهیزات آموزشی آماده و به دانش‌آموزان هدیه شده است.

وی افزود: بااین‌حال فقط تاکنون ۸درصد نیاز دانش‌آموزان تأمین‌شده است و دست‌کم ۲میلیون و ۱۲۹هزار نفر به‌شدت نیازمند تجهیزات هوشمند آموزشی هستند.

وی ادامه داد: بیشترین میزان تبلت اهدایی به استان خوزستان با اهداء ۳۲هزار و ۶۰۰تبلت معطوف می‌شود. همچنین بالاترین میزان پوشش نیاز دانش‌آموزان به تجهیزات نیز مربوط به استان‌های یزد، زنجان و بوشهر می‌شود که توانسته‌اند بیش از ۶۰درصد نیاز دانش‌آموزان را پوشش دهند.

معاون وزیر آموزش‌وپرورش افزود: بیشترین نیاز دانش‌آموزان به تجهیزات آموزشی به استان‌های سیستان و بلوچستان، لرستان و کهگیلویه و بویراحمد مربوط است

وی افزود: با ۳۰ استان تفاهم‌نامه‌هایی امضا کردیم تا بتوانیم باقی‌مانده تبلت‌ها را از طریق پویش‌های کشوری، مردمی و اعتبارات استان‌ها تهیه کنیم تا به این طریق دانش‌آموزی از تجهیزات هوشمند بی‌بهره نباشد.

شایان‌ذکر است بر اساس این تفاهم‌نامه تأمین نیمی از اعتبار موردنیاز خرید ۱۲ هزار وسیله هوشمند ارتباطی دانش‌آموزان نیازمند این استان بر عهده وزارت آموزش‌وپرورش و از طریق طرح هدایت است و نیم دیگر توسط منابع درون استانی و توسط استانداری تأمین خواهد شد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=26207
  • منبع : روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش هرمزگان
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.