تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
11

تحولی بزرگ در سیستم قضایی کشور

  • کد خبر : 9143
  • 30 شهریور 1398 - 13:33
تحولی بزرگ در سیستم قضایی کشور

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت : کاهش زمان رسیدگی به کمتر از یک ماه در هرمزگان ، تحولی بزرگ در سیستم قضایی کشور است.

به گزارش هرمزگان امروز: حسین هاشمی تختی در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان هرمزگان اظهارداشت : اگر چه اژدهای هفت‌سر فساد و رانت‌خواری در پی اقدامات خوب اخیر به سر و صدا درآمده اما همین مسئله نشانه حرکت درست و منطقی مدیریت قضایی کشور است که با جهت‌گیری اصولی توانسته امید به برخورد با فساد را دوچندان کند.

نماینده هرمزگان با اشاره به عملکرد ۶ ماهه ریاست دستگاه قضا در حوزه‌های بر زمین مانده این قوه، همکاری مناسب با مجلس در تعیین تکلیف لایحه صیانت و تکریم از زنان را یادآور شد و گفت: این لایحه اکنون در قوه قضاییه نهایی و به دولت ارسال شده تا نظرات نهایی اخذ و به مجلس برای تصویب ارسال شود.

هاشمی تختی ادامه داد: لایحه صیانت و تکریم از زنان یک لایحه همه‌جانبه و دقیق است که گام بزرگی در زمینه حفظ حرمت و کرامت زنان در جامعه بشمار می‌رود.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: کاهش زمان بررسی پرونده‌های قضایی در هرمزگان به کمتر از یک ماه، یک تحول بزرگ در سیستم قضایی و دادرسی کشور به شمار می‌رود که باید از این روند قدردانی و حمایت کرد.

وی با بیان این که اقدامات دستگاه قضایی در ماه‌های اخیر، امید را در دل‌ها قوت بخشیده است، ضمن تجیل از تلاش های علی صالحی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در جهت تشدید نظارت ها و خدمت رسانی هر چه بیشتر به مردم تصریح کرد : کاهش اطاله دادرسی در استان هرمزگان نویدبخش آینده ای روشن در احقاق حقوق عامه است که در سایه مدیریت توانمند و تلاش مجدانه در دستگاه قضایی استان محقق شده است.

نماینده بندرعباس ، از سرعت گرفتن بررسی پرونده‌های قضایی در هرمزگان طی ماه های اخیر به عنوان یکی از اقدامات ارزنده رییس کل دادگستری استان یاد کرد و عنوان داشت: اگر چه در این مدت فشار سنگینی بر دوش قضات قرار گرفته اما نتیجه این همت بلند را در رضایت مردم می‌توان دید.

هاشمی تختی همچنین نسب به حل مشکلات بودجه ای و کمک به تصویب لوایح و طرح های پیشنهادی و مورد نیاز قوه قضائیه از سوی مجمع نمایندگان استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی قول مساعد داد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=9143

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.