تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
2

کشف هزار و ۲۳۴ میلیارد تومان کالای قاچاق در هرمزگان

  • کد خبر : 9981
  • 10 مهر 1398 - 13:31
کشف هزار و ۲۳۴ میلیارد تومان کالای قاچاق در هرمزگان

فرمانده انتظامی استان از کشف یک هزار و ۲۳۴ میلیارد تومان انواع کالای قاچاق با افزایش ۸۷ درصدی طی ۶ ماهه اول امسال در سطح استان خبر داد.

به گزارش هرمزگان امروز: سردار “عزیزاله ملکی” در جمع خبرنگاران بیان داشت: پلیس استان هرمزگان طی ۶ ماهه اول سال جاری با تلاش شبانه روزی ، اشراف کامل اطلاعاتی بر محورهای مواصلاتی و اجرای طرح های پاک سازی نقاط آلوده ، ۲ هزار و ۵۶۰ دستگاه خودرو و ۲۹ فروند شناورحامل کالای قاچاق را شناسایی و توقیف کرد.

وی با اشاره به اینکه در این مدت مجموعا یک هزار و ۲۳۴ میلیارد تومان انواع کالای قاچاق با تلاش ماموران انتظامی کشف شد، افزود: این آمار نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۸۷ درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی هرمزگان متهمان دستگیرشده در بحث کالای قاچاق را ۲ هزار و ۶۸۵ نفر عنوان و تصریح کرد: در این مدت ۳۹۰ فقره پرونده بالای صدمیلیون تومان تشکیل و ۲۷ باند کلان قاچاق کالا منهدم شده است.

وی ادامه داد: طی این مدت ۵۶ میلیون نخ سیگار، ۸۵ میلیون و ۹۶۴هزار مترپارچه، ۶۹۰ دستگاه لوازم تصویری، ۲۱هزار و ۲۸۰ عدد لوازم خانگی،۱۳میلیون لیتر سوخت، ۲هزار و ۷۹۱ تن برنج، ۳هزار و ۵۱۳ راس دام و ۲۸ هزار و ۴۶۴ قلم لوازم آرایشی بهداشتی کشف شد.

سردار ملکی اذعان داشت: با تلاش ماموران انتظامی با اجرای ۵۲۰ طرح پاک سازی در ۶ ماهه اول امسال بیش از ۳۲ تن انواع مواد مخدر کشف و ۵۴۷ دستگاه خودرو در بحث حمل و قاچاق مواد افیونی توقیف شد، همچنین ۲ هزار و ۱۱۲ قاچاقچی مواد مخدر ، هزار و ۷۵۵ خرده فروش دستگیر و ۲۲ هزار معتادکارتن خواب از سطح استان جمع آوری شدند.

این مقام ارشد انتظامی استان با اشاره به کاهش ۷درصدی وقوع کل جرایم در استان ، تصریح کرد: طی این مدت با تلاش مأموران ۴هزار و ۲۱۲ سارق در سطح استان شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی هرمزگان با بیان اینکه در زمینه ترافیکی و حوادث جاده ای درون و برون شهری متاسفانه شاهد افزایش ۱۳ درصدی مجموع تصادفات بوده ایم، اظهار داشت: با توجه به حجم بالای سفرهای تابستانی و ظرفیت خوب استان در جهت جذب مسافر، از رانندگان عزیز این انتظار را داریم تا با رعایت قانون و مقررات جان خود و دیگران را به مخاطره نیاندازند.

سردار ملکی با اشاره به بازدید ۱۱۳ هزار و ۷۹۱ واحد صنفی به صورت محسوس و نامحسوس، بیان داشت: طی این بازدید ها با ۵۲ هزار و ۳۳۰ واحد صنفی متخلف برخورد لازم صورت پذیرفته و یک هزار و ۲۱۶ واحد صنفی متخلف نیز پلمب شدند.

وی با اذعان به اینکه مجموع تماس شهروندان با دفاتر نظارت همگانی پلیس ۱۵ هزار و ۴۷۷ فقره بوده است، افزود: وقوع جرایم سایبری در استان نیز در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۱۴درصد افزایش داشته که ۹۶ درصد جرایم توسط کارشناسان فتا منجر به کشف شده است.

این مقام انتظامی با اشاره به افزایش ۱۱۹ درصدی تماس شهروندان با مرکز فوریت های پلیسی، خاطرنشان کرد: تعداد تماس های عملیاتی ۱۰۳ هزار و ۲۰۵ فقره بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۹ درصد افزایش تماس داشته ایم.#

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=9981

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.