تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
3

واگذاری اراضی و تسهیلات برای ایجاد گلخانه به افراد توانمند

  • کد خبر : 12503
  • 19 آذر 1398 - 9:32
واگذاری اراضی و تسهیلات برای ایجاد گلخانه به افراد توانمند

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان در جلسه ستاد گلخانه ضمن اشاره به ابلاغیه وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر انتقال کشت سبزی و صیفی از فضای باز به محیط کنترل شده(گلخانه) بر واگذاری اراضی و تسهیلات به افراد توانمند تاکید کرد.

به گزارش هرمزگان امروز؛ باقرزاده همایی صبح امروز  اظهار کرد: استان هرمزگان ، رتبه نخست توسعه کشت های گلخانه ای در سطح کشور را دارد.
رییس سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان، با بیان اینکه حجم تعهد ابلاغی کشت های گلخانه ای در سالجاری ۳۰۰ هکتار می  باشد، افزود : پیش بینی می شود سطح کل گلخانه های این استان تا پایان سالجاری به ۶۴۵ هکتار برسد.
باقرزاده با اشاره به اینکه ۵ هزار و ۱۳۶ هکتار سطح شناسایی شده شهرک های گلخانه ای در استان هرمزگان می باشد، اظهار کرد: تاکنون ۳ هزار و ۱۷۰ هکتار زیرساخت این شهرک های گلخانه ای توسط شرکت شهرک های کشاورزی در استان در حال احداث بوده که یک هزار و ۹۶۶ هکتار نیز توسط بخش خصوصی در حال اجرا می باشد.
وی در خصوص اشتغالزایی ایجاد شده توسط شهرک های گلخانه ای اظهار داشت: با بهره برداری از این سطح شهرک های گلخانه ای در استان هرمزگان برای ۴۵ هزار نفر اشتغال زایی ایجاد می شود .
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان گفت: برای توسعه کشت های گلخانه ای باید افراد توانمند و کشاورزان پیشرو شناسایی شوند و تسهیلات لازم به این افراد پرداخت گردد.
باقرزاده همایی ضمن تاکید بر حمایت همه جانبه از کشاورزان بیان کرد: تنها واگذاری اراضی به افراد ملاک عمل نمی باشد و مهمترین مسئله تولید محصول بوده که در کانون توجه می باشد؛ اگر در اراضی واگذار شده محصولی تولید نگردد تنها هدر رفت منابع خواهیم داشت ، مدیران ستادی و شهرستانی باید درنظر داشته باشند که برای جلوگیری از اتلاف منابع مالی و نهاده های کشاورزی نظارت کافی بر اجرای طرح ها تا زمان به نتیجه رسیدن را در اولویت کاری خود قرار دهند.
این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: مسئله مهم دیگری که برای ما حائز اهمیت بوده، استفاده از خدمات بیمه کشاورزی است که مدیران شهرستان ها تلاش کنند کشاورزان را ترغیب به استفاده از این خدمات نمایند و ریسک فعالیت آن ها را در تولید محصول کاهش دهند.
لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=12503

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.