تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
4

مشارکت تعاونی های صیادی در پروژه های سرمایه گذاری شیلاتی

  • کد خبر : 20325
  • 31 تیر 1399 - 11:52
مشارکت تعاونی های صیادی در پروژه های سرمایه گذاری شیلاتی
سرپرست اداره کل شیلات هرمزگان در نشست هم اندیشی تشکل های صیادی استان هرمزگان که باحضور سرپرست معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان،مدیر عامل اتحادیه تعاونی های صیادی استان و جمعی از تعاونی های صیادی هرمزگان در راستای بررسی مسائل و مشکلات تعاونی های برگزار شد بر مشارکت تعاونی های صیادی در پروژه های سرمایه گذاری شیلاتی از جمله پرورش ماهی در قفس تاکید شد.

به گزارش هرمزگان امروز: دکتر عبدالرسول دریایی با بیان اینکه نقش اتحادیه و تعاونی ها در حوزه صید و صیادی بسیار مهم است بر لزوم حمایت از جامعه صیادی و تشکل های صیادی استان تاکید کرد و تصریح کرد: بدون شک مرتفع سازی مشکلات جامعه ۳۲ هزار نفری صیادی استان نیازمند مشارکت همه مسئولین و دستگاه های اجرایی است.

وی مدیریت مستمر و نظارت در بنادر صیادی حفظ ایمنی و امنیت رسالت جامعه صیادی را از اهداف شیلات استان خواند و گفت: اختصاص اعتبار لازم برای تجهیز بنادر و ارتقای استاندارهای بنادر صیادی یکی از ضرورت های اساسی در این حوزه است.

دریایی با اشاره به اهمیت حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان به ویژه برای نسل های آینده گفت: احیای ذخایر دریایی باید یک اصل قرار گیرد.

سرپرست اداره کل شیلات هرمزگان با اشاره به لزوم تقویت تشکل های صیادی و اهمیت آنها در مدیریت صید و صیادی اصولی گفت: هرچه این تشکل ها قوی تر باشند می تواند به بخش دولتی در جهت صید و صیادی پایدار و اصولی بیشتر کمک کند.

عبدالرسول دریایی با اشاره به پیگیری ها و تلاش های صورت گرفته جهت حفظ صید‌ و صیادی پایدار و ارتقاء جامعه صیادی به ویژه بحث بیمه شناورها انجام شده است گفت: رفع موانع بیمه بدنه شناورهای صیادی می تواند کمک بزرگی به رفع مشکلات جامعه صیادی استان کند.

در ادامه این نشست اتحادیه و تعاونی های صیادی به بیان مشکلات و خواسته های خود از جمله مشکلات ناشی از شناورهای بی هویت،استفاده از ادوات صید مخرب توسط شناورهای غیر مجاز، حل مشکلات بیمه های صیادی و سخت و زیان آور محسوب شدن حرفه صیادی پرداختند..

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=20325

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.