تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
7

متاسفانه برخی افراد عریضه نویسی را با خبرنگاری اشتباه گرفتند

  • کد خبر : 3901
  • 23 خرداد 1398 - 0:15
متاسفانه برخی افراد عریضه نویسی را با خبرنگاری اشتباه گرفتند

نوروزیان گفت : برخی از خبرنگاران در چند نشریه حضور دارند وقتی که یک خبر را پوشش می دهند مثلا وقتی که آنها چهارتا روزنامه همزمان در اختیار شان است و این اخبار را در این ۴ نشریه انتشارداده وچهار تا فاکتور می آورند واین مسئله کار ما را مشکلتر می کند.

به گزارش هرمزگان امروز نشست هم اندیشی هیئت مدیره خانه مطبوعات و رسانه های هرمزگان و مدیران روابط عمومی دستگاه های اجرایی ،نهادهای دولتی ،بانکها و شرکتهای خصوصی در سالن اجتماعات بانک ملی برگزار گردید.در این نشست مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت : رسانه ها برای کار اطلاع رسانی و آموزش ،همکاران ما هستند وارتباط دوسویه ما را با مردم ومسئولین تصریح میکنند.

وی افزود : گاهی اوقات صحبتی که مردم به خبرنگاران می کنند به گوش من بعنوان مدیر روابط عمومی نمی رسد و این رسانه ها هستند که به صورت مستقیم این اطلاعات به مردم میدهند.

نوروزیان اذعان کرد : حفظ حرمت واین قلم بسیار ارزشمند است من صرف این که با قلم خود یک نفر را بی آبرو کرده و یک طرفه قضاوت کنم، اصلا رسالت خبری اینگونه نیست متا سفانه برخی از افراد عریضه نویسی را با خبر نگاری اشتباه گرفتند.

وی تصریح کرد : بر خی افراد به ظاهر خبرنگارند ، خبری را مطرح می کنند که اصلا هیچ گونه صحت ومنبع خبری ندارد ما نسبت به اینگونه اخبار بی اعتنا هستیم.باید بگویم که حوزه ی سلامت قداست دارد واگر حرمت این حوزه شکسته شود قطعا بر روی سلامت جامعه اثر گذار می باشد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در حوزه ی سلامت تاکید کرد : من به اداره ارشاد اعلام کردم که افرادیکه وارد این عرصه رسانه می شوند در ابتدای کار از آنها مصاحبه وآزمون گرفته شود. وببینند آنان چقدر توانایی دارند و آیا می توانند خبر بنویسندو بعضی از افراد اصلا اصول خبر نویسی را بلد نیستند ونمی دانند که چه مسایلی را مد نظر قرار دهند.

نوروزیان در ادامه گفت : ما خبرنگاران خاص خود را که در این حوزه هستند می شناسیم واگر اینها در نشست خبری کارگروه سلامت شرکت کنند ما با این افراد هیچ گونه مشکلی نداریم.

این مقام مسئول تاکید کرد : در خصوص اشتراک سالیانه متاسفانه نشریات زیاد است وما چهار تا روزنامه داریم وهفته نامه ها تعدادشان زیاد است وتمام عزیزان انتظار دارند که ما با آنها اشتراک داشته باشیم. وضمن اینکه ما با برخی از نشریات اشتراک داریم اما آنها روزنامه های خود را نمی آورند وفقط ما به آنها داریم پول پرداخت می کنیم.

وی تاکید کرد : خیلی از خبرنگاران خبرهای خود را چاپ میکنند و فاکتورکرده به دفتر روابط عمومی می آورند در صورتی که ما از آنها نخواستیم که چنین خبری را در روزنامه هایشان اطلاع رسانی کنند و ماسعی می کنیم بخاطر زحمتی که کشیدند مبلغی را به آنها پرداخت کنیم.

وی گفت : ما از نشریات خواهشنمندم که از قضاوت کردن بپرهیزند وباید حرف مردم را بزنند ، نه اینکه در کنار حرف مردم خودشان هم قضاوت کنند.

این مقام مسئول اظهار داشت : ما از نقد کردن نه می ترسیم ونه نگرانیم وما هیچ ادعایی نداریم وبنابراین در تمام سازمانها همیشه نقدهایی وجود دارد ولی اینکه بخواهند یک طرفه قضاوت کنند این یک نوع بی اخلاقی محسوب می شود .

نوروزیان گفت : برخی از خبرنگاران در چند نشریه حضور دارند وقتی که یک خبر را پوشش می دهند مثلا وقتی که آنها چهارتا روزنامه همزمان در اختیار شان است و این اخبار را در این ۴ نشریه انتشارداده وچهار تا فاکتور می آورند واین مسئله کار ما را مشکلتر می کند.

 

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=3901

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.