تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
3

نشست کتاب خوان ماه کتابخانه شهید منصور اسفندی برگزار شد

  • کد خبر : 662
  • 02 شهریور 1395 - 15:14
نشست کتاب خوان ماه کتابخانه شهید منصور اسفندی برگزار شد

شرحی کوتاه از معرفی کتاب ها

به گزارش هرمزگان تودی مسئول کتابخانه عمومی شهید منصور اسفندی از برگزاری چهارمین نشست کتاب خوان در سالجاری خبر داد.در این نشست فاطمه اسفندی ، سیده اسما حسینی ، مریم ذاکری ، مژگان سعیدی ، هدیه ذاکری و ربابه ذاکری به معرفی کتابهای  اسیر کوچک ، لبخند انار  ، کفش های سر گردان ، وزارت طوطی ،خیبر قلعه ی فراموش شده و  عباس دست طلا پرداختند.

کتاب:اسیر کوچک نوشته حسین نیری / ارائه توسط فاطمه اسفندی

این کتاب خاطرات غلامرضا رضا زاده خرد سال ترین اسیر جنگی است که در خانواده مذهبی پر جمعیتی در خرمشهر به دنیا می آیدو به علت خشک سالی از آن جا به آبادان مهاجرت می کنند و در انباری در آن جا شروع به زندگی کردن می کنند. در روزهای آغازین جنگ شهرهای خرمشهر و آبادان به علت نبود امکانات و بمباران دشمن با مشکلاتی روبه رو می شوند که در همان اوایل جنگ به همراه خانواده اش به اسارت دشمن درمی آیند.

کتاب: لبخند انار نوشته هوشنگ مرادی کرمانی / ارائه توسط سیده اسما حسینی

کتاب لبخند انار که شامل شانزده داستان می باشد مانند داستانهای “لبخند انار”، “گوشواره”،”شش تا موز”،”لانه”،” پروانه” و غیره است. داستان لبخند انار درباره بزرگداشت آقای دباغ ناظم سختگیر مدرسه تلاش است که در این بزرگداشت چند تن از دانش آموزانی که در این مدرسه درس خوانده اند و اکنون از افراد موفق هستند خاطراتی از دوران مدرسه با مدیریت آقای دباغ که چطور آنها را با ترکه انار تنبیه می کرد را برای همگان تعریف می کنند.

کتاب:کفش های سر گردان نوشته سهیلا فرجام فر/ ارائه توسط مریم ذاکری

کتاب روایتی از برخی وقایع جنگ تحمیلی می باشد خاطرات زنی است که در شهر دزفول به همراه همسرش در بیمارستان نیروی هوایی ارتش مشغول به پرستاری از مجروحان و رزمندگان ایرانی هستند.

کتاب: وزارت طوطی نوشته مهدی میرکیایی / ارائه توسط مژگان سعیدی

این کتاب درباره چهارده روایت طنز از دوره قاجاریه است که شامل : معجزه میرزا حسن خان سرتیپ ” ،”راپورت شاعر”،”وزارت طوطی”، سنگ پای پاریسی”،”عمل مفرح هیپنوتیزه”،”یک پرچم قرمز”،”باغ وحش سلطانی” و غیره … که هر کدام داستانهای ظنز خاصی از دوران قاجاریه را بیان می کنند مانند داستان وزارت طوطی که درباره تعیین مرز بین ایران و روس است.

کتاب: خیبر قلعه ی فراموش شده نوشته حسین کرمی / ارائه توسط هدیه ذاکری

خیبر نام منطقه ای واقع در کشور عربستان سعودی شمال شرق مدینه منوره، که پوشیده از سنگهای سیاه خاصی است که به آن “حره” می گویند این کتاب در زمینه منطقه تاریخی خیبر و قوم یهود،رزم امام علی (ع) است.

کتاب: عباس دست طلا نوشته محبوبه معراجی پور / ارائه توسط ربابه ذاکری

عباس علی باقری تعمیرکاری است که خود را از کوچکی به کار و تلاش عادت داده است او که تعمیر کار حرفه ای ماشین می باشد تصمیم می گیرد با تعدادی از دوستان تعمیرکار خود برای درست کردن ماشینهای که در جنگ ترکش و یا خراب شده اند به کرمانشاه بروند او طی چند نوبت نیرو تعمیرکار به منطقه غرب کشور می فرستد و حسین پسر او در جنگ شهید می شود.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=662

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.