تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
4

دیدار استاندار هرمزگان با سفیر نروژ در جمهوری اسلامی ایران

  • کد خبر : 12078
  • 07 آذر 1398 - 11:09
دیدار استاندار هرمزگان با سفیر نروژ در جمهوری اسلامی ایران

استاندار هرمزگان گفت: فعالیت‌های آبزی‌پروری زمینه بسیار خوبی جهت همکاری های مشترک میان ایران و نروژ در استان هرمزگان است.

به گزارش هرمزگان امروز: دکتر فریدون همتی در دیدار با سفیر نروژ در جمهوری اسلامی ایران با اشاره به ظرفیت‌های دریایی استان هرمزگان و شباهت‌های آن با کشور نروژ از این لحاظ، عنوان کرد: فعالیت‌های آبزی‌پروری زمینه بسیار خوبی جهت همکاری های مشترک میان ایران و نروژ در استان هرمزگان است.

وی ادامه داد: یک مجموعه پرورش ماهی در هرمزگان با شرکت نروژی همکاری مناسبی داشته است.

استاندار هرمزگان افزود: ما به دنبال توسعه صنعت پرورش ماهی در هرمزگان با توجه به زمینه و استعداد این استان هستیم و در این بخش می‌توانیم فعالیت‌ها و همکاری‌های خوبی با شرکت های نروژی با توجه به تجارب آنها در این عرصه داشته باشیم.

همتی به ظرفیت های نفت و گاز در هرمزگان اشاره کرد و گفت: از این نظر نیز هرمزگان با کشور نروژ مشابهت هایی دارد و می‌تواند در عرصه نفت و گاز و پتروشیمی محل خوبی برای سرمایه گذاری ها و همکاری های مشترک میان دو کشور ایران و نروژ باشد.

همتی معادن را دیگر ظرفیت مهم هرمزگان برشمرد و آن را مستعد همکاری مشترک دانست.

استاندار هرمزگان با اشاره به تنوع مناطق گردشگری و وجود صنایع دستی متنوع در هرمزگان، خاطرنشان کرد: گردشگری دریایی دیگر ظرفیت مهم استان هرمزگان به شمار می رود.

تلاش می‌کنیم ارتباطات اقتصادی و تجاری ایران و نروژ با استفاده از ظرفیت‌های استان هرمزگان توسعه یابد

سفیر نروژ در جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار زمینه‌های همکاری ایران و نروژ در استان هرمزگان را بسیار گسترده و متنوع برشمرد و اظهار داشت: آبزی‌پروری، نفت، گاز، کشتیرانی و انرژی های تجدید پذیر عرصه مناسبی برای همکاری مشترک دو کشور در استان هرمزگان هستند.

لارس نوردروم افزود: تاریخچه بسیار خوبی در زمینه همکاری تجاری میان ایران و نروژ وجود دارد و باید از این فرصت در جهت گسترش و توسعه روابط استفاده کنیم.

وی بیان داشت: ما تلاش می‌کنیم در حوزه اقتصادی و تجاری ارتباط کشور نروژ را با ایران توسعه دهیم و شرکت های نروژی نیز علاقه مند به این همکاری و حضور و فعالیت در ایران هستند.

سفیر نروژ در جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: پرورش آبزیان و فعالیت های شیلاتی یکی از حوزه‌های مهم همکاری میان ایران و نروژ است و آمادگی توسعه این فعالیت ها در استان هرمزگان را داریم

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=12078

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.