تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
10

بنگاه های اقتصادی نباید به حمایت از نخبگان، نگاه خیریه‌ای داشته باشند

  • کد خبر : 8325
  • 20 شهریور 1398 - 10:16
بنگاه های اقتصادی نباید به حمایت از نخبگان، نگاه خیریه‌ای داشته باشند

بنگاه های اقتصادی نباید نگاه خیریه‌ای داشته باشند و حمایت از این افراد را به‌عنوان سرمایه‌های اجتماعی، از مسئولیت‌های اجتماعی خود بدانند که بی‌شک منتج به بازگشت سرمایه بالا برای آنان می‌شود.

به گزارش هرمزگان امروز: وحید عامری در دیدار با پارسا یوسفی، نخبه مهارتی استان هرمزگان، افزود: یکی از موارد مهم در تحقق نقش پیشبری نخبگان در جامعه ارتقا اقتصاد دانش‌بنیان که مبتنی بر ایده‌های نو و خلاقانه است.

وی ضمن ابراز خرسندی از درخشش جوان هرمزگانی در مسابقات جهانی مهارت ۲۰۱۹ کازان روسیه، افزود: رسالت‌ها و تسهیلات بنیاد ملی نخبگان بر توانمندسازی و حمایت از استعدادهای برتر جهت تکمیل فرآیند نخبگی و هدایت آنان از نقش پیشروی آن‌ها به پیشبری جامعه مهم است.

عامری اضافه کرد: یکی از موارد مهم تحقق نقش پیشبری این افراد در ارتقا اقتصاد دانش‌بنیان که مبتنی بر ایده‌های نو و خلاقانه است.

وی برگزیدگان مسابقات ملی مهارت را افرادی توانمند دانست و توصیه تیم سازی در استان در قالب ایجاد شرکت‌های خلاق جهت افزایش اشتغال‌زایی را مطرح کرد.

رئیس بنیاد نخبگان استان هرمزگان قول مساعدت بنیاد نخبگان جهت ایجاد ارتباط این نخبه با اجتماعات نخبگانی و در نهایت اشتراک فعالیت‌های آنان در زمینه‌های مختلف را داد.

عامری ادامه داد: در اقتصاد دنیا سرمایه‌های اجتماعی اثرگذاری بارزی در سوددهی صنایع و گردش مالی بالا برای آنان دارد و در استان هرمزگان، علی‌رغم وجود صنایع مادر، تحقق مسئولیت اجتماعی در خصوص حمایت از افراد برگزیده به‌عنوان سرمایه‌های اجتماعی را مطالبه‌ می‌کنیم.

وی در پایان اضافه کرد: بنگاه های اقتصادی نباید نگاه خیریه‌ای داشته باشند و حمایت از این افراد را به‌عنوان سرمایه‌های اجتماعی، از مسئولیت‌های اجتماعی خود بدانند که بی‌شک منتج به بازگشت سرمایه بالا برای آنان می‌شود.

پارسا یوسفی دارنده مدال نقره مسابقات جهانی مهارت ۲۰۱۹ کازان روسیه از نخبگان مهارتی استان هرمزگان است

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=8325

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.