تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
4

اعمال محدودیت تردد و ممنوعیت سفر از شهرها به روستاها

  • کد خبر : 18573
  • 25 خرداد 1399 - 11:57
اعمال محدودیت تردد و ممنوعیت سفر از شهرها به روستاها
دکترفریدون همتی استاندار هرمزگان گفت: روستاهای استان هرمزگان از امروز به مدت دو هفته قرنطینه و ممنوعیت تردد و مسافرت از شهرها به روستاها اعمال می‌شود.

به گزارش هرمزگان امروز: دکتر فریدون همتی پس از حضور از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس در جلسه ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا، عنوان کرد: با توجه به افزایش بسیار زیاد میزان مبتلایان به بیماری کرونا در روستاهای استان هرمزگان که ناشی از سفرهای غیرضروری افراد از شهرها به روستاهاست، با تصمیم ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، روستاهای استان هرمزگان از امروز به مدت دو هفته قرنطینه و ممنوعیت تردد و مسافرت از شهرها به روستاها اعمال می‌شود.

وی ادامه داد: در این مدت دهیاران وظیفه دارند با همکاری سایر دستگاه‌های مسئول، از ورود افراد عادی و غیرضروری به روستاها جلوگیری کرده و تنها نیروهای شاغل در طرح ها و پروژه های مختلف می‌توانند با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، وارد روستاها شوند.

استاندار هرمزگان افزود: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته مهمترین عامل شیوع و انتقال ویروس کرونا در استان هرمزگان، برگزاری مجالس و مراسمات عروسی، ختم، مهمانی و دورهمی های خانوادگی با تجمع بسیار زیاد افراد در این‌گونه مراسمات در کنار یکدیگر و عدم رعایت فاصله گذاری است.

همتی تصریح کرد: در این زمینه نمونه هایی وجود داشته که یک نفر با حضور در یک مجلس ختم خانگی که به صورت پنهانی برگزار شده، موجب ابتلای ۷۰ نفر به ویروس کرونا شده و از میان این افراد نیز چندین نفر بر اثر بیماری کرونا جان خود را از دست دادند.

وی گفت: همچنین چندین مورد از ابتلای بسیار زیاد افراد در مجالس عروسی و دورهمی ها و مهمانی های خانگی در هرمزگان شناسایی شده که عامل آن تنها حضور یک نفر مبتلا به ویروس کرونا در این گونه مراسمات بوده که موجب ابتلای افراد بسیار زیادی شده است.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: مردم شریف استان هرمزگان باید توجه داشته باشند که اگر اصول فاصله گذاری فیزیکی و اجتماعی و دستورالعمل های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک در همه اماکن به خوبی رعایت می شد، این استان اکنون با این موج از شیوع بیماری کرونا مواجه نبود.

همتی بیان داشت: با توجه به اینکه برگزاری مراسمات عامل اصلی انتشار بیماری کرونا در هرمزگان است، برگزاری هرگونه مراسم عروسی، ختم، دورهمی ها و مهمانی ها در استان با تصمیم ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا ممنوع است.

وی اضافه کرد: براساس آمار موجود، بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا در هرمزگان را زنان خانه دار تشکیل می‌دهند و همچنین بازنشستگان نیز در میان گروه‌های دارای بیشترین میزان ابتلا در هرمزگان قرار دارند.

استاندار هرمزگان اظهار داشت: این آمار نشان می دهد که راه علاج و مقابله با کرونا، تعطیلی ادارات و دیگر مکان ها نیست، چون اقشاری که بیشترین ابتلا را دارند، افرادی هستند که می‌توانند در خانه بمانند و راهکار مقابله با این ویروس، رعایت فاصله گذاری و اصول بهداشتی و استفاده از ماسک است.

همتی عنوان کرد: گروه هایی همچون زنان خانه دار و بازنشستگان جزء اقشاری هستند که باید بیشتر در خانه بمانند و تردد غیر ضروری نداشته باشند اما متاسفانه آمار موجود در هرمزگان نشان می‌دهد که این امر و همچنین فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی به خوبی در استان رعایت نشده است.

وی ادامه داد: عامل دیگر نیز برگزاری مهمانی ها و مجالس مختلف می‌باشد که موجب ابتلای این افراد به ویروس کرونا شده است.

استاندار هرمزگان افزود: فعالان فضای مجازی که دغدغه بسیاری به ویژه در راستای تعطیلی ها دارند، باید بر روی آموزش و فرهنگ سازی در میان مردم نیز کار کنند، که شاهد چنین وضعیت عدم رعایت فاصله گذاری و همچنین مهمانی ها و مراسمات نباشیم.

همتی تصریح کرد: اصناف مختلف ظرفیت تامین مایحتاج مردم را به صورت ارائه سفارش اینترنتی و تلفنی و ارسال مایحتاج مردم به خانه ها را فراهم کنند و این فرهنگ خرید نقش مهمی در کاهش ارتباطات رودرو و در نتیجه کاهش مبتلایان خواهد داشت.

وی یادآور شد: همچنین ارائه خدمات ادارات از طریق دولت الکترونیک گسترش یابد و مردم استان در این هفته ها با توجه به شیوع بیماری کرونا در هرمزگان، امور اداری خود را بدون مراجعه حضوری به ادارات و از طریق میز خدمت الکترونیکی، انجام دهند.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: انجام بازرسی ها و نظارت گسترده بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری در فعالیت‌های اصناف، ادارات، بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی، حمل و نقل عمومی و مشاغل مختلف، از سیاست‌های مهم در استان هرمزگان است و با انجام این بازرسی ها و نظارت ها، برخورد با متخلفین با جدیت در حال انجام است.

همتی گفت: تنها در شهر بندرعباس بیش از هزار بازرس برای نظارت های بهداشتی ساماندهی شده و در حال فعالیت هستند.

وی تاکید کرد: در همه فعالیت‌ها استفاده از ماسک ضروری است و مردم در صورت ضرورت برای خروج از خانه جهت انجام فعالیت ها، حتما از ماسک استفاده کنند.

استاندار هرمزگان بیان داشت: زنان باردار، افراد دارای بیماری زمینه‌ای و سن بالای ۵۰ سال در ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان هرمزگان می توانند با تایید مدیر دستگاه به مدت دو هفته به مرخصی بروند و در این مدت این افراد نباید در محل کار حاضر شوند.

همتی اظهار داشت: دولت در استان هرمزگان تمام اقدامات لازم برای افزایش تخت های بیمارستانی، تامین تجهیزات و کالاهای پزشکی، راه اندازی واحد‌های تولید الکل و اقلام بهداشتی، امکانات حفاظتی، حمایت از تولید ماسک و پیش بینی مراکز نگهداری و تکمیل درمان بیماران را انجام داده است، اما در کنار همه این اقدامات مردم نیز باید برای سلامت خود و خانواده باید همکاری لازم را در رعایت فاصله گذاری و بهداشت فردی داشته باشند.

وی افزود: در حال حاضر ظرفیت تست آزمایشگاهی کرونا در هرمزگان به بیش از ۹۰۰ تست در روز افزایش یافته و تعداد تخت‌های مراقبت های ویژه و دستگاه‌های اکسیژن در بیمارستان‌های استان نیز افزایش یافته است.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: مجموعه نیروهای مسلح از جمله سپاه، ارتش و نیروی انتظامی همکاری بسیار خوبی در راستای مقابله با کرونا در هرمزگان داشته‌اند و با دستور رئیس جمهور در صورت نیاز از ظرفیت بیمارستان های نیروهای مسلح نیز برای درمان بیماران مبتلا به کرونا در هرمزگان استفاده می‌شود.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=18573

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.