تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
5

ارتقاء جایگاه آموزشی استان با نگاه و عزم ملی

  • کد خبر : 9032
  • 28 شهریور 1398 - 10:49
ارتقاء جایگاه آموزشی استان با نگاه و عزم ملی

شورای شهر و شهرداری جهت کمک و همراهی با آموزش و پرورش آمادگی دارند تا با اتخاذ تصمیم هایی درست جایگاه آموزشی استان ارتقاء یابد.

به گزارش هرمزگان امروز،” کیانوش جهانبخش” در یکصد وسی و سومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بندرعباس که با دستور کار “نشست و هم اندیشی شورای اسلامی شهر بندرعباس با اداره کل آموزش و پرورش در آستانه بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی ۹۹-۹۸ ” برگزار شد، بیان کرد: بیش از۶۰ درصد کاندیدهایی که در انتخابات شرکت می کنند افراد آموزش و پرورشی هستند که در حال حاضر ۴۰ درصد اعضای شورای شهر، آموزش و پرورشی هستند، بیان کرد: این یک ظرفیت خوبی است و تصمیم گیری با نگاه فرهنگی صورت می گیرد.

جهانبخش گفت: هیچ توسعه ای اگر پایه آموزشی و فرهنگی نداشته باشد منجر به نتیجه نمی شود و این فرصت مناسبی است که با تصمیم گیری درست توسعه مسیرش را طی کند.

وی در ادامه با اشاره به آمارهایی که مدیر کل آموزش و پرورش استان ارائه نمودند، خاطر نشان کرد: براساس آمارهای موجود شاخص های پرورشی و فرهنگی از وضعیت مناسبتری نسبت به شاخص های آموزشی برخوردار است و عناوین کسب شده توسط دانش آموزان شهر بندرعباس نشان می دهد که در زمینه پرورشی جزء استان های توسعه یافته می باشیم.

وی گفت: اگر امروز آموزش و پرورش در رتبه ۲۶ کشوری قرار دارد باطبع آن در همه ی حوزه های توسعه ای همچون فرهنگ، آموزش،سیاسی نگاهی بیندازیم حدود همین رتبه است.

جهانبخش خاطر نشان کرد: نیاز است یکسری مولفه هایی در آموزش و پرورش ایجاد شود و با یک عزم استانی جایگاه آموزشی را نیز ارتقاء دهیم.

وی گفت: از آنجایی که درس انشاء وآیین نگارش و ورزش و تربیت بدنی بصورت حرفه ای در مدارس به آن پرداخته نشده است ما شاهد تربیت و رشد نیروهایی با فیزیک جسمانی نامناسب هستیم که بعضاً در آینده تبدیل به مدیرانی می شوند که هم به لحاظ ظاهری دچار شلختگی هستند و هم اینکه نمی توانند با کلام نافذ و نگارش اثر بخش، راهبرد و راهکاری مناسب برای پیشرفت مجموعه خود ارائه دهند، قطعاً مدیری که نمی تواند ساختار و ظاهر خود را مدیریت کند و از سلامت جسمانی مناسبی برخوردار نیست، دردرجه پایین تری از توانمندی قرار دارد.

وی افزود: برای همه تکلیف است که به آموزش و پرورش کمک کنند، چرا که اگر آموزش و پرورش رشد کند در بقیه حوزه ها نیز شاهد رشد و توسعه خواهیم بود.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: بنده بعنوان مسئول هئیت های همگانی آمادگی داریم که طرح پایش سلامت معلمان و کارکنان آموزش و پرورش را انجام دهیم.

جهانبخش گفت: هیچ افتتاحی در این استان به اندازه افتتاح یک مدرسه بنده را خوشحال نمی کند به دلیل اینکه عواید و فایده افتتاح مدرسه برای مردم همین شهر و استان است ولی افتتاح صنایع و…. عواید خیلی کمی از آن به مردم استان برمی گردد.

وی گفت: مدارس جدید در فضاهایی امن به لحاظ صوتی جانمایی و ساخته شوند، چرا مراکزی که درکانون آلودگی ساخته شده اند تمرکز آموزشی دانش آموزان و معلمان را بهم می زند و تأثیر مستقیم بر تمرکز آموزش دانش آموزان می گذارد

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=9032

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.