تاریخ : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
4

اجرای ایمن سازی فلج اطفال خانه به خانه

  • کد خبر : 13451
  • 15 دی 1398 - 10:41
اجرای ایمن سازی فلج اطفال خانه به خانه

جلسه هماهنگی اجرای طرح ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال با حضور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با مدیران شبکه بهداشت ودرمان تابعه بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

به گزارش هرمزگان امروز: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: حفظ دستاوردهای برنامه ریشه کنی فلج اطفال در کشورمان از حساسیت ویژه برخوردار است و با توجه به همجواری ایران و استان هرمزگان با کشورهای افغانستان و پاکستان در مرز شرقی و ترددهای بسیار در هر زمان خطر بازگشت بیماری وجود دارد و برای تداوم وضعیت عاری از پولیو طی سالهای اخیر ایمن سازی تکمیلی با کیفیت مطلوب ضروری است.

دکتر محمود حسین پور افزود: مرحله نخست این طرح که از ۲۸دی ماه آغاز و تا یک بهمن ماه جاری ادامه دارد و مرحله دوم طرح از ۵ اسفند تا ۸ اسفند امسال اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه این طرح به صورت خانه به خانه توسط تیم های دونفره بهداشتی با مراجعه به درب منازل با خوراندن دو قطره خوراکی فلج اطفال انجام می شود؛ ابراز کرد: هدف اصلی اجرای این طرح ملی ریشه کنی فلج اطفال یا بیماری پولیو است.

رئیس مرکز بهداشت استان هرمزگان اعلام کرد:لازم است کلیه تیم های اجرایی این طرح کارت شناسایی به همراه داشته باشند اطلاع رسانی مردم قبل از طرح از طریق ائمه جماعات در خطبه های پیش از نماز جمعه و جماعات و اطلاع رسانی از طریق شوراها و دهیاران و فرمانداران صورت گیرد.

دکتر حسین پور تصریح کرد: جهت اجرای طرح از سفیران و دانشجویان داوطلب وتمامی ظرفیت های موجود استفاده شود، و جهت اجرای هر چه بهتر این طرح و فراهم آوردن زمینه همکاری و ایجاد هماهنگی با دستگاه ها و سازمانهای دولتی در کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان از طریق فرمانداری مطرح شود.

دکتر فریده فخار ،مدیر گروه بیماریهای واگیر معاونت بهداشتی گفت: این طرح با هدف ریشه کنی فلج اطفال برنامه واکسیناسیون تکمیلی خانه به خانه فلج اطفال اجرا می گردد.

وی در خصوص اهمیت اجرای برنامه واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال، اهمیت ارائه آموزش به خانوارها در خصوص واکسن فلج اطفال و رعایت شرایط نگهداری واکسن توضیحاتی ارائه کرد.

دکتر فخار از خانوارهای که به به دلایل مختلف هنگام مراجعه ماموران بهداشتی درمنزل حضور ندارند خواست به همراه کودکان زیر ۵ سال خود به مراکز بهداشتی و درمانی منطقه سکونت خود مراجعه کنند.

جلسه مدیران و کارشناسان شبکه های بهداشت و درمان استان سوالات و ابهامات خود را مطرح کردند که مقرر شد، پیگیری لازم جهت حل مشکلات و اجرای صحیح برنامه توسط عوامل نظارتی و اجرایی انجام شود.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=13451

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.