تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
4

کلاهبرداری با رسیدهای جعلی

  • کد خبر : 12091
  • 07 آذر 1398 - 11:34
کلاهبرداری با رسیدهای جعلی

فرمانده انتظامی استان از دستگیری شخصی به جرم ۲۰فقره کلاهبرداری از آگهی دهندگان فروش اجناس دست دوم با ترفند ارائه رسید جعلی خبر داد.

به گزارش هرمزگان امروز:  سردار”غلامرضا جعفری” در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس در تشریح این خبر، گفت: با مراجعه یکی از شهروندان بندرعباسی و طرح شکایتی با موضوع کلاهبرداری، پرونده اولیه تشکیل و برای پیگیری در اختیار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی ادامه داد: مال باخته در اظهارات خود گفت، در ابتدا آگهی را با موضوع فروش یک دستگاه تلفن همراه در سایت خرید و فروش کالای دسته دوم درج کردم و پس از مدتی فردی ناشناس جهت خرید این کالا با من تماس گرفت و طی مذاکرات صورت گرفته با او به توافق برای فروش رسیدم.

سردار جعفری افزود: شاکی در نهایت ضمن حاضر شدن در محل قرار حاضر شده و متهم نیز پس از تحویل کالا وجه را به صورت اینترنتی با استفاده از نرم افزارهای انتقال وجه بانکی منتقل کرده و در آخر با نشان دادن یک رسید پرداخت جعلی اینگونه وانمود می کند که پول را به حساب مالباخته واریز کرده است.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان اذعان داشت: مال باخته غافل از اینکه ممکن است خریدار وجه را واریز نکرده باشد، بدون اخذ موجودی و یا بررسی پیامک بانکی کالا را با تمامی وسایل جانبی به نامبرده تحویل داده و پس از رسیدن به منزل متوجه کلاهبرداری شده است.

این مقام انتظامی بیان داشت: کارشناسان پلیس فتا پس از جمع آوری مستندات با استفاده از شیوه های تخصصی و پلیسی با هماهنگی مقام قضائی متهم را در محل سکونت خود طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس فتا انتقال دادند.

وی اظهار داشت: متهم با رصد سایت های خرید و فروش اجناس دسته دوم با فروشندگان قرار حضوری گذاشته و با همین روش از آنان کلاهبرداری می کرده که تاکنون در این پرونده ۲۰ فقره شکایت به ثبت رسیده که نامبرده به ۱۵ فقره به ارزش یک میلیارد ریال اعتراف کرده است.

سردار جعفری خاطر نشان کرد: شهروندان باید مطلع باشند که حتما خدمات پیام کوتاه بانکی حساب خود را فعال کنند و هنگام خرید و فروش هرگونه کالایی از موجودی حساب خود مطمئن شوند و با توجه به دستگیری این کلاهبردار و احتمال وجود کلاهبرداری از این قبیل چنانچه شهروندان با موضوع مشابه برخورد داشته اند به مرکز پلیس فتا استان هرمزگان مراجعه کنند.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان برهمین اساس آگاهی بخشی و پیشگیری از وقوع جرایم در فضای مجازی را از اولویت های پلیس فتا برشمرد و به شهروندان توصیه کرد: به صورت مستمر برای مطالعه اخبار جرایم سایبری، مصونیت از شگردهای مجرمانه و گزارش جرایم سایبری به وب سایت ‎www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.#

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=12091

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.