تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
2

مسافرت های بین شهری و روستایی یک تهدید جدی برای سلامت جامعه است

  • کد خبر : 22897
  • 19 آبان 1399 - 10:42
مسافرت های بین شهری و روستایی یک تهدید جدی برای سلامت جامعه است
فرماندار بندرعباس گفت: دورهمی های خانوادگی از دیگر مواردی است که افراد بسیاری را مبتلا به بیماری کرونا کرده که لازم است مردم از هر گونه دورهمی خودداری کنند.

به گزارش هرمزگان امروز ، جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا شهرستان بندرعباس ، به ریاست عزیزاله کناری فرماندار در محل سالن کنفرانس فرمانداری تشکیل شد.

فرماندار بندرعباس در این جلسه اظهار داشت:کلیه ادارت شهرستان، اصناف، دفاتر پیشخوان، بانک ها، پایانه های حمل و نقل باری و مسافری و سایر اماکن عمومی که مردم با آنها سروکار دارند باید پروتکل های بهداشتی را به صورت صد در صد رعایت کنند. وی در ادامه گفت: عرضه قلیان در رستورانها، کافی شاپ ها و سواحل ممنوع است و در صورت مشاهده باید جمع آوری و معدوم گردد.

این مقام مسئول بیان داشت:در شرایط آب و هوایی کنونی شهرستان، فعال کردن سیستم تهویه هوای اماکن مسکونی و کاری یک ضرورت و راهکار مناسبی جهت پیشگیری از گسترش شیو بیماری تنفسی خصوصا کرونا است و دستگاههای خدماتی دارای ارباب رجوع، تهویه هوا را در محیط کاری خود فعال کنند و کارکنان آنها باید از ماسک استفاده نمایند و در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی با مدیریت آنها برخورد خواهد شد.

نماینده عالی دولت در شهرستان عنوان کرد:دستگاههایی که خودروهای آنها دارای سیستم صوتی هستند از جمله شهرداری و هلال احمر و آتش نشانی به طور مکرر در سطح شهر و سواحل هشدارهای لازم مبنی بر رعایت پروتکل های بهداشتی و عدم حضور غیر ضروری در سطح شهر را به مردم بدهند.

فرماندار بندرعباس گفت: مسافرت های بین شهری و روستایی یک تهدید جدی است و همچنین مراسمات عروسی و عزا که لازم است بخشداران با کمک شوراها و دهیاران نظارت بیشتری داشته باشند و در صورت مشاهده اطلاع رسانی کنند تا از تجمع غیر ضروری خودداری شود.

عزیزاله کناری تصریح کرد: دورهمی های خانوادگی از دیگر مواردی است که افراد بسیاری را مبتلا به بیماری کرونا کرده که لازم است مردم از هر گونه دورهمی خودداری کنند. وی در پایان بیان کرد:بازار ماهی فروشان نیز سیستم تهویه هوا را در محیط بازار روشن کند و میدان میوه و تره بار نکات بهداشتی را بیشتر از گذشته رعایت نمایند.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=22897
  • منبع : روابط عمومی فرمانداری شهرستان بندرعباس
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.