تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
4

فقط ۴ روز فرصت دارید تا حقوق معوقه کارگران شهرداری را پرداخت کنید

  • کد خبر : 13816
  • 24 دی 1398 - 12:59
فقط ۴ روز فرصت دارید تا حقوق معوقه کارگران شهرداری را پرداخت کنید

این اداره کل در اجرای وظیفه ذاتی خود با دادن مهلت هفت روزه، صدور گواهی صلاحیت پیمانکاران طرف قرارداد شهرداری را متوقف و به پرداخت مطالبات معوق کارگران تاکید می کند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان

به گزارش هرمزگان امروز هادی ابراهیمی مدیرکل تعاون و کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان در گفتگو با هرمزگان امروز گفت : حقوق و مزایای کارگران شهرداری باید بر اساس جدول مزد دستگاه پیمان دهنده و منطبق با طرح طبقه بندی مشاغل که به تایید اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان رسیده، پرداخت شود.

وی در خصوص نحوه ی بررسی صلاحیت شرکت های خدماتی افزود : هدف قانونگذار از واگذاری بررسی صلاحیت شرکتهای خدماتی به ادارات کار، جلوگیری از فعالیت شرکتهایی است که اقدام به اجرای صحیح قوانین و مقررات کار نمی کنند و این اداره کل در اجرای وظیفه ذاتی خود در جلسه ای که به همین منظور در تاریخ ۲۱دی ماه برگزار شد با دادن مهلت هفت روزه، صدور گواهی صلاحیت پیمانکاران طرف قرارداد شهرداری را متوقف و به پرداخت مطالبات معوق کارگران تاکید کرده ایم.

ابراهیمی اضافه کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی کار، از سال ۹۲ همه کارگران دارای قرارداد دائم و موقت که دارای یک سال سابقه کار شده باشند، اعم از اینکه حق سنوات یا مزایای پایان کار خود را تسویه حساب کرده باشند یا خیر، مشمول دریافت پایه سنوات هستند و این موضوع مشمول کارگران شهرداری نیز می شود و پیمانکاران شهرداری نیز موظف به رعایت آن هستند.

لازم به ذکر است از مهلت هفت روزه ی مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان به پیمانکاران شهرداری ۴روز باقیست که بدون شک اگر پیمانکاران نتوانند در این چهار روز حقوق معوقه های کارگران شهرداری را پرداخت نمایند صلاحیتشان از سوی این اداره کل رد خواهد شد.

 

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=13816

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.