تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
2

شش پرونده فرارمالیاتی به ارزش بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان در هرمزگان

  • کد خبر : 7576
  • 28 مرداد 1398 - 11:41
شش پرونده فرارمالیاتی به ارزش بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان در هرمزگان

شاکر رضا مریدی مدیرکل اداره امورمالیاتی استان هرمزگان در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک روز خبرنگار،از تشکیل ۶ پرونده فرارمالیاتی به ارزش بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان در هرمزگان خبر داد و گفت: چندین سال است که رونق تولید، رونق اشتغال و اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری بوده است.

مدیر کل اداره امور مالیاتی استان هرمزگان از تشکیل پرونده فرارمالیاتی به ارزش بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان در این استان خبر داد.

به گزارش هرمزگان امروز به نقل از خبرگزاری موج، شاکر رضا مریدی مدیرکل اداره امورمالیاتی استان هرمزگان در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک روز خبرنگار،از تشکیل ۶ پرونده فرارمالیاتی به ارزش بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان در هرمزگان خبر داد و گفت: چندین سال است که رونق تولید، رونق اشتغال و اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری بوده است.

مریدی با بیان این که درآمد کشور از نفت و مالیات است بیان داشت: با وجود همه تحریم ها ما سعی براین داشتیم دوشادوش فعالین اقتصادی با نگرفتن مالیات مضاعف، این فعالین اقتصادی را در چرخه اقتصادی کشور فعال تر کنیم.

وی ادامه داد: یکی از برنامه های مهم سازمان امورمالیاتی که چندین سال اخیر پیگیر آن هستیم طرح جامع مالیاتی است.

مدیرکل اداره امور مالیاتی هرمزگان گفت: با اجرای ماده ۱۶۹، دسترسی به کلیه تراکنش های بانکی بالا تر از حد مجاز دسترسی داریم و در استان بیش از ۳۰۰ پرونده تراکنش بالای پنج میلیارد تومان را از حد مجاز را شناسایی کرده و در حال بررسی آن ها هستیم.

رضا مریدی با تاکید بر این که هر تراکنش بانکی منجر به مالیات نمی شود، تصریح کرد: ماده ۱۶۹ جهت شفاف سازی امور مالیاتی است.

این مقام مسئول به مالیات ۹ درصد ارزش افزوده اشاره و عنوان کرد: مالیات ارزش افزوده از سه درصد سال ۸۷ به ۹ درصد رسیده است که پنج درصد آن به صورت مستقیم به حساب خزانه واریز می شود، یک درصد به حوزه سلامت و بهداشت و سه درصد نیز به نسبت ۳۰ به ۷۰ بین دهیاری ها و شهرداری ها و بخشداری ها توزیع خواهد شد.

وی اضافه کرد: ۱۱۹ درصد از درآمدهای سال گذشته هرمزگان محقق شد و ۸۵ درصد از این میزان درآمد توسط کارکنان اداره کل امور مالیاتی در سراسر محل استان وصول می شود و ۱۵ درصد دیگر توسط سایر ادارات محقق شد.

مدیر کل اداره امور مالیاتی استان هرمزگان از تشکیل پرونده فرارمالیاتی به ارزش بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان در این استان خبر داد.

وی در ادامه افزود: با استرداد ۳۲۰ میلیارد تومان مالیات ارزش افزوده، به تولیدکنندگان و صادرکنندگان، هرمزگان توانست مقام اول کشوری در این حوزه را به خود اختصاص دهد. ​

شایان ذکر است؛ مدیر کل امور مالیاتی استان هرمزگان از اینکه این استان در زمینه تسلیم اظهارنامه به صورت الکترونیکی در کشور در جایگاه نخست قرار گرفت و در چهار ماهه امسال در رتبه چهارم کشور قرار دارد خبر داد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=7576

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.