تاریخ انتشار : چهارشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ ساعت : ۱۱:۱۴
کد خبر : 14124

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان گفت: در راستای راه اندازی و فعالیت سامانه جامع روابط کار در استان که از ۲۸ دیماه آغاز شده، ۱۲۴دفتر پیشخوان دولت آماده ثبت نام کارگران و کارفرمایان جهت دریافت کد رهگیری هستند.

به گزارش هرمزگان امروز: هادی ابراهیمی” در نشست با اعضای انجمن صنفی دفاتر پیشخوان دولت در استان افزود: کارگران و کارفرمایان برای ثبت‌ نام در این سامانه و دریافت نام ‌کاربری و رمز عبور با همراه داشتن کارت ملی به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه می کنند و پس از آن بدون نیاز به مراجعه حضوری، تمامی فرآیندهای حوزه روابط کار از جمله ثبت قراردادهای کار و تمامی مراحل دادرسی کار اعم از طرح دادخواست، تعیین وقت رسیدگی، ارائه لوایح مربوط و ابلاغ رای از طریق این سامانه صورت گرفته و کارگران و کارفرمایان در مراحل مختلف از طریق پیامک از روند امور مطلع می شوند.

وی بر هدفگذاری ثبت نام ۳۰۰ هزار نفر بیمه شده اصلی تامین اجتماعی استان در مرحله اول تا پایان سال جاری تاکید و اضافه کرد: دفاتر پیشخوان دولت در این زمینه باید نهایت همکاری را داشته باشند.

ابراهیمی اضافه کرد: کارشناسان آموزش دیده این اداره کل نیز آموزشهای لازم در خصوص سامانه جامع روابط کار را به دفاتر پییشخوان ارائه می دهند.

ایجاد شفافیت در اطلاعات مربوط به جامعه کارگری و کارفرمایی،کاهش کاغذ بازی اداری، تسریع در روند رسیدگی و پیگیری گارهای مربوط به روابط میان کارگر و کارفرما،جلوگیری از تخلف‌های کارفرمایان در برابر حقوق کارگران، ایجاد دسترسی به سامانه برای تمامی بازیگران جامعه کارگری و کارفرمایی، دسترسی دولت به اطلاعات و مشخصات کارگران و کارفرمایان از اهداف راه اندازی این سامانه است