تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
2

تدوین برنامه کاربردی مطابق شرح وظایف سمن‌ها در استان هرمزگان

  • کد خبر : 12018
  • 06 آذر 1398 - 10:57
تدوین برنامه کاربردی مطابق شرح وظایف سمن‌ها در استان هرمزگان

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان آگاهی‌بخشی به مردم را یکی از مباحث مهم در حوزه مقابله با آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: برنامه کاربردی مطابق شرح وظایف سمن‌ها در استان هرمزگان تدوین شود.

به گزارش هرمزگان امروز: مریم یگانه در جلسه پیشگیری از وقوع جرم اظهار داشت: سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش، حکمت و معرفت یکی از بهترین راهکارهای کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه کنونی است.

وی با اشاره به اهمیت تحکیم بنیان خانواده در کاهش آسیب‌های اجتماعی، افزود: با حفظ و حراست از کانون خانواده، بسیاری از آسیب‌های اجتماعی کاهش می‌یابد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان همچنین به اهمیت کانون خانواده و نقش آن در رفع معضلات اجتماعی اشاره کرد و بیان داشت: جوامعی که از هم پاشیده شده‌اند امروز بازگشت به کانون خانواده را نسخه شفا بخش خود می‌دانند.

یگانه تاکید کرد: همه ارگان‌ها به خصوص دانشگاه‌ها می‌بایست برای آموزش و پیشگیری از وقوع جرم تلاش کنند.

وی به نقش مهم و تاثیرگذار آموزش در پیشگیری از وقوع جرم اشاره داشت و ادامه داد: در مباحث اجتماعی و انسانی، آموزش و پیشگیری بهتر از برخورد و مجازات است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان همچنین افزود: آگاهی‌بخشی به مردم یکی از مباحث مهم در حوزه مقابله با آسیب‌های اجتماعی است که در این مسیر تمامی دستگاه‌ها باید به دور از موازی‌کاری، به وظایف خطیر خود در راستای تحقق این امر مهم عمل کنند.

یگانه گفت: در فرهنگ، جامعه و دین ما خانواده دارای مقام ارزشمند و ولایی است که باید برای حفظ و حراست از کانون خانواده تلاش و فرهنگ‌سازی کنیم.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: با تلفیق چارچوب قانونی طرح تحول قوه قضائی با آیین نامه اجرای وظایف سازمان های مردم نهاد در کشور دستورالعمل جامع متناظر کشوری برای استان هرمزگان تدوین و بومی سازی شود که در اصلاح برنامه های تخریب گر به قانون گذار کمک رسانی کند و تمامی نهادهای مردم نهاد در این خصوص تسریع کننده اجرای قانون هستند.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=12018

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.