تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
5

برگزاری کارگاه اموزشی فعالیت های ترویجی از محل صندوق توسعه دربندرلنگه

  • کد خبر : 12000
  • 05 آذر 1398 - 12:25
برگزاری کارگاه اموزشی فعالیت های ترویجی از محل صندوق توسعه دربندرلنگه

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بندرلنگه از برگزاری کارگاه آموزشی در حوزه آبخیز انجیره با حضور معتمدین محل ، ذینفعان ، بهره برداران ،تسهیلگران و دست اندرکاران پروژه های آبخیزداری خبر داد.

به گزارش هرمزگان امروز ؛   سیامک آرمان گفت: کارگاه آموزشی در حوزه آبخیز انجیره در جمع تسهیلگران، ذینفعان ، بهره برداران و آبخیزداران فعال روستای انجیره از توابع بخش مهران شهرستان بندرلنگه برگزار گردید.

آرمان هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی را اجرای مدیریت مشارکتی در بهره برداری از منابع ملی و همچنین حفظ و احیاء منابع طبیعی توسط ذینفعان ، بهره برداران ،تسهیلگران و دست اندرکاران و استفاده از پتانسیل های مردمی جهت حفظ و احیائ منابع طبیعی می باشد.

وی افزود: مردم این روستا چند سال قبل با کمبود شدید آب هم در زمینه آب های زیرزمینی هم در بحث شرب و شستشو با مشکل روبرو بودند ، اما با فرهنگسازی و تشویق خیرین و ورود مردم در حوزه آبخیز و آبخوانداری و تغییر نگرش ، با احداث سازه های مختلف آبخیزداری تا کنون بالغ بر ۱۴ سدخاکی و سنگی ملاتی اجرا گردیده و سالیانه بیش از ۴ میلیون متر مکعب آب استحصال می گردد.به گونه ای که انشاالله در آینده ای نزدیک با برنامه ریزی های انجام شده ما شاهد رونق بخشیدن به بخش کشاورزی و ایجاد اشتغال پایدار در منطه خواهیم بود.

آرمان در پایان بیان کرد : در این روستا چندین پروژه عملیات آبخیزداری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در سال های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ اجرا شده است .

 

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=12000

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.