تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
4

احراز صلاحیت ۳۰ نفر از کاندیداهای نمایندگی مجلس در هرمزگان

  • کد خبر : 13720
  • 22 دی 1398 - 13:49
احراز صلاحیت ۳۰ نفر از کاندیداهای نمایندگی مجلس در هرمزگان

افرادی که صلاحیت آنها احراز نشده است می‌توانند تا ۲۶ دی ماه نسبت به ثبت اعتراض خود در حوزه‌های انتخابیه حاضر شوند.

به گزارش هرمزگان امروز صلاحیت ۳۰ نفر از کاندیداهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی برای انتخابات پیش رو از سوی هیئت مرکزی نظارت احراز و از طریق پیامک به داوطلبان ارسال شد. از مجموع ۱۱۱ داوطلب کرسی نمایندگی در استان هرمزگان، صلاحیت ۸۸ نفر در مرحله نخست احراز صلاحیت تأیید و لیست این افراد به دفاتر استانی شورای نگهبان ارسال شد.

هیئت نظارت استان و هیئت مرکزی نظارت نیز پس از بررسی‌های جامع در نهایت از میان ۸۸ داوطلب کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی، صلاحیت ۳۰ نفر را احراز کرد.

از میان این ۳۰ نفر از حوزه مرکزی شامل شهرستان‌های بندرعباس، بندر خمیر، حاجی آباد، قشم و ابوموسی صلاحیت ۲۰ داوطلب تایید شد، در حوزه شرق شامل شهرستان‌های میناب، جاسک، سیریک، بشاگرد و رودان نیز صلاحیت ۵ نفر تایید شد و در نهایت در حوزه غرب هرمزگان نیز شامل شهرستان‌های بستک، بندرلنگه، پارسیان و کیش صلاحیت ۵ نفر از سوی شورای نگهبان احراز شد.

شنیده‌ها حاکی از آن است که صلاحیت چهره‌های شاخصی همچون حجت الاسلام میرزایی، پرویز سالاری، حجت الاسلام ذوالقدر(نماینده فعلی مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی)، ناصر شریفی(نماینده فعلی مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی) و هاشمی نخل ابراهیمی(نماینده ادوار گذشته مجلس) از سوی شورای نگهبان احراز نشده است.

همچنین در حوزه مرکزی استان هرمزگان صلاحیت ۳ نماینده فعلی(احمد مرادی، حسین هاشمی تختی و محمد آشوری) به همراه چهره‌های شاخص دیگری نظیر علی علامه زاده، ابوالقاسم جراره و منصور آرامی تایید شده است، در حوزه غرب نیز احمد جباری، احمد شیبانی و سید محمد نور موسوی تایید صلاحیت شده‌اند و در حوزه شرق نیز مهم‌ترین چهره‌های شاخص تایید صلاحیت شده حسین رئیسی و منصور فرهادی هستند.

افرادی که صلاحیت آنها احراز نشده است می‌توانند تا ۲۶ دی ماه نسبت به ثبت اعتراض خود در حوزه‌های انتخابیه حاضر شوند.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=13720

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.