به گزارش روابط عمومی استانداری هرمزگان، جلسه بررسی روند حسابرسی سازمان تأمین اجتماعی از شهرداریهای استان امروز به ریاست صادقیپور، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و با حضور مدیرکل دفتر امور شهری و شوراها، مدیرکل تأمین اجتماعی استان و جمعی از شهرداران برگزار شد.
در این نشست تخصصی، شهرداران حاضر به تشریح چالشهای موجود پرداختند و مواردی همچون گستردگی اسناد درخواستی، صدور برگههای علیالرأس سنگین و پیامدهای مالی ناشی از آن برای شهرداریها را از جمله مشکلات عمده برشمردند. به گفته آنان، این روند در برخی موارد منجر به ایجاد فشار مالی و کندی در اجرای پروژههای عمرانی و خدماتی شده است.
مدیرکل تأمین اجتماعی استان در پاسخ به این موارد، با استناد به قوانین و مقررات جاری، هدف اصلی این حسابرسیها را صیانت از حقوق بیمهای کارکنان عنوان کرد و بر ضرورت ارائه مستندات مالی کامل از سوی شهرداریها تأکید نمود.
صادقیپور، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری در این جلسه با تأکید بر دو اصل شفافیت مالی و رعایت مقررات، خاطرنشان کرد: ضروری است ضمن رعایت کامل حقوق قانونی تأمین اجتماعی، تمهیداتی اندیشیده شود تا شهرداریهای استان با مشکلات اجرایی و مالی مواجه نشوند.
در پایان این نشست مقرر شد: شهرداران همکاری و تعامل لازم با حسابرسان تأمین اجتماعی را به عمل آورند و دفتر امور شهری استانداری نسبت به برگزاری دورههای توجیهی برای شهرداران و کارشناسان مالی اقدام نماید و همچنین نظارت بهینهای بر فرآیند حسابرسی در شهرداریها اعمال شود