تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
8
هشدار شبکه بهداشت و درمان قشم:

وضعیت جزیره نگران‌کننده است

  • کد خبر : 25258
  • 29 دی 1399 - 10:56
وضعیت جزیره نگران‌کننده است
رئیس شبکه بهداشت و درمان قشم گفت: وضعیت جزیره قشم با وجود حجم بالای مسافران نگران کننده است و نظر کارشناسی خود را جهت بررسی اعلام کرده‌ایم.

به گزارش هرمزگان امروز حمیدرضا بهزادی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قشم اظهار داشت: وضعیت جزیره قشم با وجود حجم بالای مسافران نگران کننده است.

وی با اشاره به ورود حدود ۴۰ هزار مسافر به این جزیره، افزود: متاسفانه بسیاری از آنان نیز شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک را رعایت نمی‌کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم تصریح کرد: این شرایط سیستم بهداشتی جزیره را به هم می‌ریزد چرا که مسافران از تمامی نقاط کشور به قشم وارد شده و باعث جابجایی ویروس احتمالی خواهند شد.

دکتر بهزادی ادامه داد: مقرر شده با همکاری شبکه‌های بهداشت و درمان قشم و خمیر از مسافران ورودی تست گرونا گرفته شود که با توجه به حجم بالای مسافران انجام این کار عملا غیرممکن به نظر می‌رسد.

وی اضافه کرد: ساده‌انگاری مردم و سفرهای غیرضروری مهمترین عامل رخداد شرایط کنونی است و انتظار است جامعه دستورالعمل‌‎ها و توصیه‌های کرونایی متخصصان را جدی بگیرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم گفت: کادر بهداشت و درمان جزیره قشم به شدت خسته و زیر بار فشار روحی روانی قرار دارند و باید شرایط آنان را درک کرد.

بهزادی عنوان کرد: پیشنهادات و نظر کارشناسی ستاد کرونای شهرستان قشم جهت بررسی و اعلام برنامه نهایی به مرکز استان و ستاد ملی کرونا ارسال شده است.

وی خاطرنشان کرد: تعطیلات دهه فجر و ایام عید از دیگر مواردی است که نگرانی مجموعه بهداشت و درمان جزیره را تشدید می‌کند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم بیان کرد: طی چند هفته اخیر تعداد بستری بیمارستان‌ها بواسطه فعالیت شبانه‌روزی کادر حوزه بهداشت کاهش یافته بود که با شرایط موجود پیش بینی می‌شود بستری‌ها و فشار بر کادر درمان نیز افزایش یابد.

به گزارش فارس، هجوم بی مهابای مسافران از اقصی نقاط کشور به جزیره قشم موجب نگرانی شدید شهروندان و کادر درمانی این جزیره شده است.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=25258
  • منبع : روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.