تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
3
استاندار هرمزگان:

بزرگترین شهرک شیلاتی کشور در مرحله پذیرش سرمایه گذار است/ایجاد اشتغال برای ۴۰ هزار نفر با راه اندازی شهرک شیلاتی مهرگان

  • کد خبر : 25140
  • 24 دی 1399 - 11:43
بزرگترین شهرک شیلاتی کشور در مرحله پذیرش سرمایه گذار است/ایجاد اشتغال برای ۴۰ هزار نفر با راه اندازی شهرک شیلاتی مهرگان
استاندار هرمزگان با بیان اینکه بزرگترین شهرک شیلاتی کشور در هرمزگان راه اندازی می شود، گفت: با راه اندازی شهرک شیلاتی مهرگان، برای ۴۰ هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.

به گزارش هرمزگان امروز، دکتر فریدون همتی در دیدار با علی اشرف منصوری مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی کشور با بیان اینکه طی سال های اخیر گام های بزرگی در راستای بهره وری از منابع آب و خاک در هرمزگان برداشته است، توسعه زیرساخت های بخش کشاورزی را امری بسیار مهم و ضروری برشمرد و اظهار داشت: زیرساخت های بخش کشاورزی در استان با تمرکز بر روی کشت گلخانه ای و صنعت آبزی پروری در حال توسعه است.

همتی با بیان اینکه بخش شیلات می تواند به عنوان محور توسعه استان ایفای نقش کند، افزود: فعالیت این شهرک ها می تواند در راستای رونق تولید و اشتغال استان اثر چشم گیری داشته باشد.

استاندار هرمزگان با اشاره به یکی از طرح های مهم شیلاتی و در دست اقدام در استان و برنامه ریزی لازم به منظور عملیاتی کردن این پروژه، گفت: شهرک شیلاتی مهرگان به عنوان بزرگترین سایت پرورش میگوی ایران، یکی از طرح های مهم آبزی پروری در استان است که در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

همتی افزود: در راه اندازی این شهرک شیلاتی از بروزترین فناوری و تجربیات بین المللی در زمینه پرورش میگو استفاده می شود.

وی گفت: در این شهرک ۱۳هزارهکتاری که تا کنون مطالعه هشت هزار و ۸۰۰هکتار آن به پایان رسیده، برای تولید بیش از ۲.۵میلیارد لارو میگو و صنایع جانبی شامل سورتینگ، بسته بندی و سردخانه و زنجیره ارزش از تولید تا مصرف پیش بینی لازم انجام شده است.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه به ازای هر هکتار اراضی پرورش میگو برای یک نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می شود، بیان کرد: با راه اندازی کامل این طرح، برای بیش از ۴۰هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد می شود.

همتی عنوان کرد: زمین مورد نیاز برای اجرای این طرح به شرکت شهرک های کشاورزی واگذار شده و هم اکنون در مرحله پذیرش سرمایه گذار است.

وی با اشاره به دیگر پروژه‌های شیلاتی استان، افزود: مجتمع پرورش میگوی ۱۳۹۱ هکتاری سدیج جاسک، مجتمع پرورش میگوی ۱۰۸۰هکتاری یکدار جاسک، طرح پرورش ماهی در دریا به وسعت ۵.۵هکتار در بندرلنگه و مجتمع پرورش میگوی ۲۱۵۰هکتاری حسن لنگی بندرعباس و مجتمع پرورش میگوی ۱۳۵۱هکتاری لشتقان بندر خمیر ، از جمله طرح های مهم و در دست اجرای بخش شیلات و آبزی پروری استان است.

همتی خاطرنشان کرد: مجتمع گلخانه ای ۵۳هکتاری چلوگهره بندرعباس، مجتمع گلخانه ای ۵۲هکتاری شمیل بندرعباس، مجتمع گلخانه ای ۵۳هکتاری آبنمای رودان، مجتمع گلخانه ای ۱۲۰۰هکتاری کلاوی شهرستان سیریک و مجتمع گلخانه ای ۸۶۶هکتاری دشت بارق شهرستان بشاگرد نیز به عنوان پروژه های مهم بخش کشاورزی در مرحله اماده سازی زیرساخت ها، فراخوان جذب سرمایه گذار و عقد قرارداد سرمایه گذاری هستند.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=25140

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.