تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
4

بازدید استاندار هرمزگان از معدن و کارخانه کنسانتره آهن رضوان در بخش فین شهرستان بندرعباس

  • کد خبر : 25719
  • 11 بهمن 1399 - 11:18
بازدید استاندار هرمزگان از معدن و کارخانه کنسانتره آهن رضوان در بخش فین شهرستان بندرعباس
استاندار هرمزگان ضمن بازدید از معدن و پروژه کارخانه کنسانتره آهن رضوان در بخش فین شهرستان بندرعباس، دستورات لازم را به منظور تسریع در راه اندازی و فراهم کردن مقدمات طرح توسعه این کارخانه صادر کرد.

به گزارش هرمزگان امروز، دکتر فریدون همتی در حاشیه بازدید از این پهنه معدنی، گفت: معدن رضوان ۲۰میلیون تن ذخیره قطعی دارد و سالیانه شش میلیون تن عملیات معدنی در آن انجام می شود که دومیلیون ماده معدنی از آن استخراج می شود.

وی گفت: بازگشایی و اکتشافات تکمیلی این معدن از سال ۱۳۹۴ شروع شده و برای بهره برداری از این معدن زیر ساخت هایی شامل شش کیلومتر جاده آسفالته، ۹کیلومتر خط لوله فولادی و ۱۳کیلومتر اشبکه دومداره فشار قوی ایجاد شده است.

همتی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۱۷نفر در این معدن اشتغال مستقیم دارند.

استاندار هرمزگان همچنین از کارخانه کنسانتره آهن رضوان که در جوار این معدن در حال راه اندازی است و بیش از ۹۵درصد پیشرفت فیزیکی دارد نیز بازدید کرد و دستورات لازم را به منظور تسریع در راه اندازی و بهره برداری از این پروژه صادر کرد.

در این بازدید با درخواست مدیرعامل این کارخانه معدنی و با دستور استاندار هرمزگان، افزایش متراژ اراضی مورد نیاز، ولتاژ برق مصرفی و افزایش سهم آب برای راه اندازی طرح توسعه این کارخانه در دستور کار قرار گرفت.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه این کارخانه با سرمایه گذاری ۱۰۰۰میلیارد تومانی در حال راه اندازی است، گفت: ظرفیت ورودی آن سالیانه ۲.۳میلیون تن خوراک سنگ اهن است که از در نهایت منجر به تولید یک میلیون تن کنسانتره می شود.

وی افزود: در راستای تکمیل زنجیره تولید فولاد، طرح توسعه شرکت پدیده کاوش ایرانیان برای تولید گندله به روش احیا مستقیم در منطقه ویژه صنعتی خلیج فارس از سال آینده شکل می گیرد.

همتی بیان داشت: همچنین در سال های آتی، راه اندازی یک خط دو میلون تنی دیگر در طرح توسعه کارخانه کنسانتره آهن رضوان پیش بینی شده است.

وی گفت: در حال حاضر برای دوره نصب وراه اندازی، برای ۳۰۰نفر اشتغال ایجاد شده که ۱۷۰ نفر از این افراد بومی منطقه و ۱۳۰ از نفرمتخصصان سایر شهرهای کشور هستند و با بهره برداری از کارخانه کنسانتره آهن رضوان، برای ۴۰۰نفر به‌صورت مستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد.

استاندار هرمزگان با اشاره به وظایف و مسئولیت های اجتماعی صنایع و شرکت های فعال معدنی به‌ویژه در مناطق روستایی، گفت: احداث چهار کیلومتر راه روستایی و کشاورزی، بهسازی و نوسازی خط برق رضوان، احداث پل روستایی رضوان در منطقه بگود، بهسازی جاده روستایی بگود به طول ۲کیلومترو کمک به تأمین اقلام تحصیلی مورد نیاز مدارس رضوان از جمله کارهای انجام شده این شرکت در حوزه مسئولیت های اجتماعی بوده است.

همتی خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی این کارخانه در اسفندماه سال ۹۷ شروع شده و بر اساس پیش بینی ها، راه انداری اولیه آن اواسط اسفندماه سال جاری صورت می گیرد و اواخر اردیبهشت ماه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=25719

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.