تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
4

۱۱,۵ میلیون فرآورده نفتی در بندر خلیج فارس جابجا شد

  • کد خبر : 10399
  • 18 مهر 1398 - 11:39
۱۱,۵ میلیون فرآورده نفتی در بندر خلیج فارس جابجا شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با تشریح کارنامه شش ماهه بندر خلیج فارس، از رشد ۳۲ درصدی سوخت رسانی به کشتی ها (بانکرینگ) و صفر شدن واردات بنزین در این بندر خبر داد.

به گزارش هرمزگان امروز: “اله مراد عفیفی پور” با بیان اینکه بندر خلیج فارس زیرمجموعه‌ای از منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با رویکرد عمده عملیات نفتی محسوب می‌شود، اظهار داشت: از ابتدای سال ۹۸ تا آغاز مهرماه جاری، بیش از ۱۲ میلیون و ۱۶۸ تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در محدوده تحت مدیریت بندر خلیج فارس تخلیه و بارگیری شد.

وی ادامه داد: ۱۱ میلیون و ۴۳۲ هزار و ۱۵۵ تن مربوط به فرآورده‌های نفتی و ۵۶۸ هزار و ۱۳ تن نیز به مواد معدنی صادراتی اختصاص دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان: طی نیمه نخست امسال در این بندر، عملیات جابجایی انواع فرآورده های نفتی از قبیل بنزین، روغن‌ پایه، فورفورال، قیر، کاندنسیت، نفت گاز، نفت کوره، نفت خام و هیدروکربن انجام شد. بنتونیت، سنگ گچ، شن و ماسه، فلدسپات، کائولن، کک و گوگرد نیز از جمله انواع مواد معدنی بود که طی نیمه نخست امسال در این بندر تخلیه و بارگیری شده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در این دوره زمانی، ۵۷ هزار و ۸۹۰ تن فرآورده نفتی از بندر خلیج فارس به صورت ترانزیت و ۸ میلیون و ۷۶۵ هزار و ۱۶۹ تن نیز کابوتاژ (حمل و نقل ساحلی) شده است.

سوخت رسانی به کشتی ها ۳۲ درصد افزایش یافت

عفیفی پور با بیان اینکه سه شرکت بخش خصوصی در زمینه بانکرینگ فعالیت دارند، گفت: حجم بانکرینگ در بندر خلیج فارس طی نیمه نخست سال جاری بالغ بر ۳۰۵ هزار و ۶۴۴ تن بوده که در همسنجی با مدت مشابه سال قبل ۳۲ درصد افزایش داشته است.

وی عمده دلایل این افزایش عملیات را برطرف شدن محدودیت‌های شرکت نفت در تحویل سوخت به شرکت‌های بانکرینگ کننده و بازاریابی بیشتر این شرکت‌ها دانست.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=10399

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.