تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
5

۱۰هزار هکتار زمین ساحلی هرمزگان به پرورش میگو اختصاص یافت

  • کد خبر : 16568
  • 10 اردیبهشت 1399 - 19:13
۱۰هزار هکتار زمین ساحلی هرمزگان به پرورش میگو اختصاص یافت
مدیر عامل آب منطقه ای هرمزگان گفت : متوسط بارندگی سالیانه هرمزگان در دوره ۵۲ ساله، ۱۸۷ میلی‌متر بوده اما سال گذشته و امسال بارندگی ها حدود ۱۱۷درصد افزایش یافته و می تواند بخشی از مشکلات خشکسالی سال های گذشته را حل کند.

به گزارش هرمزگان امروز مدیرعامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان روز چهارشنبه در نشست خبری برخط (آنلاین) افزود: واگذاری ها در پنج نقطه است که حدود چهار هزار هکتار در شهرستان بندرعباس و بقیه در جاسک، خمیر و بندرلنگه و سایه خوش است.هوشنگ ملایی ادامه داد: این تخصیص فقط شامل طرح های بزرگ و غیر از طرح های کوچک در حال اجرا و طرح های گذشته است.

وی یادآور شد: امسال نیز ۱۳هزار هکتار زمین ساحلی در شهرستان بندرلنگه برای این فعالیت ها مکان یابی می شود.

بارش ها نویدبخش سال خوب آبی

مدیر عامل آب منطقه ای هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد:متوسط بارندگی سالیانه هرمزگان در دوره ۵۲ ساله، ۱۸۷ میلی‌متر بوده اما سال گذشته و امسال بارندگی ها حدود ۱۱۷درصد افزایش یافته و می تواند بخشی از مشکلات خشکسالی سال های گذشته را حل کند.

وی بیشترین میزان بارندگی ثبت شده در ایستگاه های باران سنجی را ۵۸۲ میلی متر مکعب در منطقه سرخون بندرعباس اعلام و اضافه کرد: در هیچ یک از ایستگاه های باران سنجی، میزان بارش باران کمتر از ۲۷۰میلی متر مکعب ثبت نشده است.

۱۲۰۰چاه غیرمجاز تعیین تکلیف شد

ملایی خاطرنشان شد:تعداد زیادی چاه غیرمجاز در استان وجود دارد که ممکن است اراضی آنها هم دولتی باشد و سال گذشته بین ۱۲۰۰تا ۱۳۰۰حلقه چاه غیرمجاز تعیین تکلیف شد و آماده ایم برای ۴۳۰۰حلقه چاه دیگر نیز پروانه صادر کنیم.

سدها منطقه گردشگری می شوند

این مسوول از آمادگی شرکت آب منطقه ای برای پذیرش سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ایجاد مناطق گردشگری در محدوده سدها، رودخانه ها، تالاب ها و سازه های آبی خبر داد.وی تصریح کرد:سرمایه گذاری برای فعالیت های گردشگری در محدوده ۱۰سد در حال مطالعه است و واگذاری اراضی با هدف گردشگری در محدوده سد جاماش بندرعباس در حال انجام است.

مدیرعامل آب منطقه ای هرمزگان یادآور شد: این شرکت مطالعات تبدیل خور هدیش بندرعباس به منطقه گردشگری را نیز کامل کرده و روند اجرایی آن از سوی معاونت عمرانی استانداری هرمزگان و با هماهنگی نیروی دریایی ارتش پیگیری خواهد شد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=16568

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.