تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
12
ترکش های جشنخونه برای آقای مدیر ادامه دارد

گلایه ی هنرمندان از یک خبر و حذف بخشی از خبر توسط رسانه منتشر کننده بعد از گلایه ها!

  • کد خبر : 15678
  • 03 اردیبهشت 1399 - 13:33
گلایه ی هنرمندان از یک خبر و حذف بخشی از خبر توسط رسانه منتشر کننده بعد از گلایه ها!
موضوع از آنجایی شروع شد که در بخشی از خبر عنوان شده بود که "باتوجه به شیوع کرونا و تعطیلی مراکز فرهنگی و هنری و بیکار شدن بسیاری از هنرمندان در این طرح تامین معیشت هنرمندان نیز مورد نظر بوده است".

به گزارش هرمزگان امروز، ۲ اردیبهشت خبری بر روی سایت یکی از رسانه های مکتوب درج شد که در آن به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آمارهایی از بینندگان جشنواره جشنخونه درج شده بود و در بخشی از خبر ، یکی از اهداف این جشنواره را تامین معیشت هنرمندان استان نامیده بود.

در ابتدای انتشار این خبر شاید مدیرکل فرهنگ و ارشاد با مشاهده ی آمار و ارقام نجومی! حواشی برگزاری این جشنواره اعم از برگزاری بدون مجوز، تعطیلی دو روزه به خاطر نداشتن مجوز و مثبت شدن تست کرونا چند شرکت کننده را فراموش کرد ، اما گلایه ی هنرمندان پس از انتشار این خبر اجازه نداد خاطره های بد برگزاری این جشنواره از خاطر مدیرکل خارج شود.

موضوع از آنجایی شروع شد که در بخشی از خبر عنوان شده بود که “هدف از برگزاری این برنامه ها تلاش برای پر کردن وقت و سرگرم نمودن مردم در خانه جهت کاستن از رغبت مردم به خروج از منزل بوده است.باتوجه به شیوع کرونا و تعطیلی مراکز فرهنگی و هنری و بیکار شدن بسیاری از هنرمندان در این طرح تامین معیشت هنرمندان نیز مورد نظر بوده است”.

سمیرهاشمی یکی از هنرمندان شرکت کننده در این جشنواره که به صورت رایگان اقدام به اجرای برنامه نموده بود بعد از دیدن این خبر طی یک استوری در صفحه شخصی خود نوشت : این متن از طرف هنرمندانی که در جشنخونه اجرای لایو داشتن خطاب به رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان جناب کمالی.برنامه هنری آنلاین جشنخونه حرکت خیلی خوبی بود که هدف این برنامه پر کردن وقت مردم جهت کاستن رغبت آنها به خروج از منزل بوده.عنوان کردن یکی دیگر از دلایل برگزاری این برنامه بیکاری بسیاری از هنرمندان و تامین معیشت این هنرمندان بوده!معنای تامین معیشت چی میتونه باشه؟هنگام ساندچک و اجرا آیا یک لیوان آب دست دوستان هنرمند دادین؟که گفتین بخاطر بیکاری هنرمندان بوده؟آیا ریالی به حساب دوستان واریز شده؟ بحث این نیست که هزینه نگرفتیم ولی چرا تو مصاحبه میگین هنرمندان تامین معیشت شدن؟اگر هزینه ندادین لطفا جایی نگید که ما هزینه گرفتیم.لطفا جوابگو باشید.

برخی دیگر از هنرمندان نیز در شبکه های اجتماعی نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و این وکنش ها ادامه داشت تا سرانجام بعد از چندین ساعت سایت منتشر کننده خبر با حذف این بخش در خبر خود ، بخشی از گلایه ها را خاتمه داد.

اما پس از حذف این بخش از خبر در خروجی صفحه ی اینستاگرامی این رسانه حواشی همچنان ادامه داشت به طوری که ایمان بنی اسدی یکی دیگر از هنرمندان هرمزگانی در واکنش به این موضوع ضمن گلایه از انتشار این خبر و حذف پس از چند ساعته ی این بخش در کامنتی به رسانه ی فوق عنوان کرده : اگه اونا دروغ میگن شما خبر دروغ رو انتشار ندید.البته الان که خبر ادیت شد.توی همین برنامه ها چندتا از بهترین هنرمندان استان درگیر بیماری شدن،چند نفر رو به محیط های آلوده آزمایشگاه فرستادید و هیچ خبری هم از این اتفاق منتشر نکردید.به اداره محترم ارشاد بفرمایید با دوستان هنرمند تماس بگیرن و به شما هم اطلاع بدن تا خبرش رو منتشر کنید.معیشت کسی هم اگر تامین کردن به ما هم بگن.

لازم به ذکر است طی آخرین مصاحبه رئیس انجمن موسیقی استان با رسانه ی هرمزگان امروز، اعلام شد که ۳ هنرمند شرکت کننده در این جشنواره تست کرونای آنها مثبت شده شده است.

در ادامه بررسی این موضوع ، رئیس روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان هرمزگان در گفتگو با هرمزگان امروز گفت : در شروع این جشنواره که به حق برای آرامش مردم توسط این اداره کل انجام شد با دست خالی به سراغ این کار رفتیم و شاید در ابتدا بحث تامین معیشت هنرمندان در کار نبود و صرفا برای آرامش مردم برنامه ریزی شده بود اما در نیمه ی راه به مرور بحث تامین معیشت هنرمندان نیز در دستور کار قرار گرفت و بنا شد با رایزنی ها و پیگیری ها اداره کل فرهنگ و ارشاد بتواند برای تامین معیشت هنرمندان نیز اقداماتی صورت بدهد.

این اقدامات در حال رایزنی و برنامه ریزی شدن است و تا اعتبار آن تامین نشود نمیتوان به صورت قطعی گفت که این مهم انجام خواهد شد یا نه.

وی در ادامه گفت : شاید نوع نگارش آن بخش از خبر این را به خواننده نوید میداد که بحث تامین معیشت هنرمندان در دستور کار این جشنواره بوده برای همین درخواست کردیم که آن بخش از خبر حذف شود اما حذف آن به معنای این نیست که پیگیری های اداره کل فرهنگ و ارشاد برای تامین معیشت هنرمندان و نیازمندان که این روزها تحت فشار هستند لغو شده است بلکه این اداره کل حامی هنرمندان است و بدون شک تمامی سعی خود را برای این موضوع خواهد کرد.

نظرها و دیدگاه های اعلام شده در این خبر صرفا بازنشر شده است و ارتباطی به هرمزگان امروز ندارد.

 

خبر اصلی
خبر اصلاحی
گلایه سمیرهاشمی و ایمان بنی اسدی

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=15678

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.