تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
8

گسترش فرهنگ ایثار و شهادت مهمترین هدف کنگره ملی ۱۵۰۰ شهید هرمزگان

  • کد خبر : 11955
  • 04 آذر 1398 - 13:37
گسترش فرهنگ ایثار و شهادت مهمترین هدف کنگره ملی ۱۵۰۰ شهید هرمزگان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در نشست کمیته فرهنگی کنگره ملی ۱۵۰۰ شهید هرمزگان گفت : گسترش فرهنگ ایثار و شهادت مهمترین هدف این کنگره عظیم می باشد.

به گزارش هرمزگان امروز:  رضا کمالی زرکانی خدمت به ساحت مقدش شهداء را از اولویت های همه دستگاه ها دانست و افزود : گسترش فرهنگ شهادت جامعه را در مقابل هجمه ها و تهدیدها مصون نگاه می دارد و باعث حفظ ارزش ها می شود.

وی به برنامه های فرهنگی و هنری مرتبط با کنگره ملی ۱۵۰۰ شهید هرمزگان پرداخت و بیان کرد : برگزاری نمایشگاه های متعدد در رشته های مختلف همچون عکس ، کتاب ، آثار تجسمی و … ، تولید فیلم های مستند و داستانی درباره زندگی شهداء ، تالیف کتاب ، تولید آثار نمایشی آثار ادبی و داستانی و…. از جمله این موارد می باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان یادآور شد : در تمامی فراخوان های جشنواره ها و برنامه های فرهنگی – هنری استان موضوع ایثار و شهادت در اولویت حمایتی قرار دارد.

در ادامه فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان و دبیر کنگره ملی ۱۵۰۰ شهید هرمزگان برگزاری این رویداد مهم را یک توفیق الهی دانست و گفت : این کنگره در نوع خود بزرگترین و گسترده ترین مراسم گرامیداشت شهدای استان است که بدون شک برکات زیادی را به همراه دارد.

سردار اباذر سالاری اضافه کرد : مدت زمان زیادی به برگزاری کنگره نمانده است و تحرکات و شور و شوق بسیار خوبی در جامعه ایجاد شده است و کمیته های مختلف نیز بر حسب وظایف محوله برنامه های مناسبی را تدارک دیده اند.

وی کنگره ملی ۱۵۰۰ شهید هرمزگان را یک کار تکلیفی و دلی دانست و اظهار داشت : برگزاری نمایشگاه کتاب دفاع مقدس در شهرهای مختلف ، حضور ناشران دفاع مقدس در نمایشگاه بزرگ کتاب هرمزگان ، اجرای جشنواره های مختلف با موضوع دفاع مقدس و … مهمترین برنامه های فرهنگی کنگره می باشد.

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان به نقش هنرمندان در گسترش فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع مقدس پرداخت و گفت : هنرمندان نسبت به شهداء ارادت قلبی و اعتقادی دارند و برای کنگره نیز آثار متعددی تولید شده است.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=11955

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.