تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
7

گروه‌های جهادی شریک راهبردی کمیته امداد در تحقق بیانه‌ی گام دوم انقلاب

  • کد خبر : 10341
  • 17 مهر 1398 - 11:27
گروه‌های جهادی شریک راهبردی کمیته امداد در تحقق بیانه‌ی گام دوم انقلاب

قائم‌مقام کمیته امداد استان هرمزگان از ارائه خدمات توسط گروه‌های جهادی در مناطق محروم استان هرمزگان خبر داد.

به گزارش هرمزگان امروز: ، جلیل تراهی قائم‌مقام کمیته امداد استان هرمزگان به تعامل سازنده‌ی این نهاد با گروه‌های جهادی اشاره و گفت: با همکاری مشترک کمیته امداد استان و گروه‌های جهادی دانشگاه‌های سراسر کشور اقدامات ارزشمندی در جهت ارتقای شاخص‌های بهداشتی، فرهنگی و معیشتی مددجویان در مناطق محروم استان انجام‌شده است که نشان‌دهنده پیوند کمیته امداد با گروه‌های جهادی است.

تراهی اظهار داشت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، نقشه راهی علمی و عملی برای دستیابی به اهدافی روشن درزمینه های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است در این بیانیه نکات بسیار مهمی، ازجمله مدیریت جهادی در بخش‌های اقتصادی و استفاده از جوانان مؤمن، انقلابی، دانا و کاردان مورد اشاره قرارگرفته است؛ که بر همین اساس کمیته امداد با استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود سعی دارد با ایجاد بسترهای مناسب و برنامه‌ریزی دقیق شرایطی را مهیا نماید تا با هم‌افزایی و تعامل با گروه‌های جهادی، فقر و محرومیت را از چهره استان بزداید.

وی افزود: گروه‌های جهادی بر اساس مأموریت خود خدمات متنوعی را در زمینه‌های پزشکی، دندانپزشکی، علمی، فرهنگی، عمرانی و …. ارائه می‌دهند که در همین راستا در شش ماه سال جاری کمیته امداد استان با مشارکت و همکاری گروه‌های جهادی در زمینه عمرانی اقدام به ساخت ۵۸ واحد مسکونی به ارزش دو میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومان برای خانواده‌های ایتام و مددجویان تحت حمایت شرق استان و به‌ویژه منطقه محروم بشاگرد نموده‌اند.

تراهی گفت: یکی دیگر از فعالیت‌های برجسته گروه‌های جهادی مشارکت فعال این گروه‌ها در عرصه بهداشت و درمان خانواده‌های نیازمند مناطق محروم استان است که در شش ماه نخست امسال این گروه‌ها با حضور در مناطق محروم استان اقدام به ارائه خدمات رایگان برای سه هزار و ۶۷ نفر از نیازمندان نموده‌اند که از مجموع خدمات ارائه‌شده یک هزار و ۳۴۱ نفر در زمینه دندانپزشکی و ۸۲۵ نفر چشم‌پزشکی و ۵۳۴ نفر خدمات پزشکی زنان و زایمان و ۴۰۶ نفر نیز از دیگر خدمات عمومی درمانی بهره‌مند شدند که ارزش خدمات ارائه‌شده به این افراد بالغ‌بر یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان می‌باشد.

قائم‌مقام کمیته امداد استان هرمزگان بر ضرورت توجه به نیازهای روحی و معنوی مددجویان تأکید کرده و گفت: جلسات فرهنگی و کلاس‌های قرآنی و مسابقات ورزشی نیز با رویکرد تقویت روحیه خودباوری و تعمیق باورهای دینی مددجویان با مشارکت گروه‌های جهادی در کنار سایر خدمات در مناطق محروم استان هرمزگان برگزارشده است.

تراهی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بین کمیته امداد و گروه‌های جهادی تا پایان سال جاری کار ساخت ۲۰۰ چشمه سرویس بهداشتی و اعزام یک گروه ۱۵۰ نفری از متخصصان پزشکی به مناطق محروم شرق استان اجرایی خواهد شد و برگزاری جلسات مشاوره خانوادگی، روانشناسی و برگزاری کلاس‌های کمک‌درسی برای دانش‌آموزان نیازمند از دیگر خدمات گروه‌های جهادی در مناطق محروم در بازه زمانی اعلام‌شده خواهد بود.

شایسته ذکر است در حال حاضر بیش از ۸۹ هزار خانوار در استان از خدمات حمایتی کمیته امداد بهره‌مند می‌باشند که از این تعداد ۵۳ هزار و ۸۵۲ خانوار ساکن مناطق محروم استان هرمزگان هستند.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=10341

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.