تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
6

کمیته چهارجانبه تنها راه حل رفع مشکل معدن بستک است/ گنبد نمکی بستک در عرصه معدن نیست اما حریم برای ما مهم است

  • کد خبر : 3957
  • 23 خرداد 1398 - 18:03
کمیته چهارجانبه تنها راه حل رفع مشکل معدن بستک است/ گنبد نمکی بستک در عرصه معدن نیست اما حریم برای ما مهم است

مدیرکل میراث‌ فرهنگی ، صنایع‌دستی و گردشگری استان هرمزگان با اشاره به اینکه عکسهای گنبدهای نمکی طبق بررسی های ما در عرصه ی معدن نیست و فاصله ی زیادی با معدن دارند افزود : برای ما حریم گنبدها نیز بسیار مهم است و در این خصوص اگر بدانیم که این معدن به چشم انداز این گنبدها آسیب میزند بدون شک اقدامات لازم را برای ابطال مجوزها انجام خواهیم داد.

به گزارش هرمزگان امروز دکتر رضا برومند مدیرکل میراث‌ فرهنگی ، صنایع‌دستی و گردشگری استان هرمزگان در گفتگو با هرمزگان امروز ضمن تایید اینکه گنبدهای نمکی بستک در عرصه ی معدن نیست اما برای ما حریم نیز مهم است گفت : فضای پرهیاهوی این روزها باعث شده که میراث فرهنگی در این خصوص به صورت محسوس ورود نکند ولی این سکوت ما باعث پیگیری های این اداره کل در خصوص این معدن نشده است.

وی ادامه داد : در ابتدای کار ما از فرماندار بستک خواستیم که برای بررسی های بیشتر کار اکتشاف را متوقف نماید تا بتوان با حضور کارشناسان رسمی در خصوص معدن تصمیم گیری کرد.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی ، صنایع‌دستی و گردشگری استان هرمزگان ادامه داد : مجوز ارائه شده به مالک معدن قانونی است چرا که یک نهاد دولتی این مجوز را صادر کرده اما هنوز نمیدانیم که آیا استعلام های لازم در خصوص ارائه این مجوز صادر شده یا نه.
دکتر رضا برومند با اشاره به اینکه ما با بررسی هایی که انجام داده ایم کاملا آمادگی پاسخگویی هستیم ولی تمایل نداریم که این بررسی ها را رسانه ای کنیم افزود : تنها راه برون رفت از این مشکل تشکیل کمیته چهارنفره متشکل از فرماندار بستک ، نماینده ی استانداری ، اداره کل میراث‌ فرهنگی ، صنایع‌دستی و گردشگری و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان است تا بتوانیم در این جلسه دغدغه های یکدیگر را بررسی و تصمیم نهایی در خصوص این موضوع گرفته شود.

وی با اعلام اینکه سعی ما از همان روز اول بر این بود که خود را در این چالش ها درگیر نکنیم ادامه داد : در حال حاضر مشغول مشخص کردن عرصه ها و حریم ها هستیم و در صدد آن هستیم تا بدانیم آیا مجوزهای لازم برای اکتشاف گرفته شده است یا خیر.

دکتر رضا برومند با اعلام اینکه در آن محل هیچگونه آثار تاریخی نیست افزود : استعلام هایی که از سازمان میراث فرهنگی صورت میگیرد در خصوص آثار تاریخی است اما دوستان ما در سازمان صنعت ، معدن و تجارت هنوز به ما پاسخ قطعی نداده اند که آیا استعلام های گردشگری در این خصوص نیز صورت گرفته شده است یا خیر.

وی با اشاره به اینکه اگر معدن در عرصه و یا حریم گنبدهای نمکی باشد قطعا این اداره ی کل برای ابطال مجوزها اقدامات قانونی را انجام خواهد داد گفت : اگر این معدن در عرصه و حریم نباشد مسائل دیگری است که در کمیته ی چهارجانبه به آن خواهیم پرداخت.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی ، صنایع‌دستی و گردشگری استان هرمزگان با اعلام اینکه در معدن گچ گچویه نیز مشکلاتی به وجود آمد که در اینچنین کمیته ای رفع شد ادامه داد : ما از دوستان خواستیم که این جلسه ی مشترک را تشکیل دهند اما تا به امروز این جلسه تشکیل نشده است.

وی افزود : هم سرمایه گذار در این خصوص دغدغه دارد و هم مردم و هم فعالان زیست محیطی و گردشگری و بهتر است هرچه سریعتر در خصوص تشکیل این کمیته چهارجانبه اقدام شود.

دکتر رضا برومند در پاسخ به سوال اینکه چرا تا امروز این جلسه تشکیل نشده است افزود : باید نهادی که مجوز را صادر کرده این درخواست را داشته باشد تا بتوانیم هرچه سریعتر دغدغه ی همه ی عزیزان را رفع کنیم.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی ، صنایع‌دستی و گردشگری استان هرمزگان با اشاره به اینکه عکسهای گنبدهای نمکی طبق بررسی های ما در عرصه ی معدن نیست و فاصله ی زیادی با معدن دارند افزود : برای ما حریم گنبدها نیز بسیار مهم است و در این خصوص اگر بدانیم که این معدن به چشم انداز این گنبدها آسیب میزند بدون شک اقدامات لازم را برای ابطال مجوزها انجام خواهیم داد.

لازم به یادآوری است که چندی پیش یکی از رسانه های شهرستان بستک با شانتاژ خبری و دروغ پردازی در فضای مجازی ، گنبدهای نمکی این شهرستان را در عرصه معدن عنوان کرده بود که با پیگیری و حضور خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی هرمزگان امروز در شهر مردم میهمان نواز بستک مشخص شد که این گنبدها در عرصه ی معدن واگذار شده نمی باشند.پس از انتشار گزارش هرمزگان امروز، رسانه ی فوق اقدام به تشویش اذهان عمومی علیه این پایگاه اطلاع رسانی و سردبیر آن نمود ، به طوری که مدیرآن پایگاه اطلاع رسانی در فضای مجازی ، سردبیر هرمزگان امروز را از طرف مردم شهر بستک تهدید به عدم حضور مجدد در شهر میهمان نواز بستک نمود.!

دلایل این تهدیدها و دورغ پردازی های این رسانه به مردم متدین بستک در حال بررسی است که به زودی از طریق پایگاه اطلاع رسانی هرمزگان امروز شفاف سازی خواهد شد.

در این رابطه میتوانید گزارش های زیر را نیز مطالعه بفرمایید

در گفتگو با رئیس صنعت ، معدن و تجارت : تصاویر منتشر شده در فضای مجازی مربوط به معدن نیست+عکس

همه چیز در خصوص معدن جنجالی بستک+فیلم هوایی

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=3957

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.