تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
8

کسب جایگاه ۱۱ کشوری محصول همت بلند معلمان هرمزگاناست

  • کد خبر : 17211
  • 19 اردیبهشت 1399 - 13:57
کسب جایگاه ۱۱ کشوری محصول همت بلند معلمان هرمزگاناست
مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان گفت : تا کنون دو مرحله درس نامه و محتوای آموزشی به صورت کاغذی و سی دی تولید شده است که معلمان راهنما کار نظارت و بررسی درس نامه را برعهده دارند که با سرکشی به منزل دانش آموزان روستایی و نظارت بر آموزش درسنامه ها، از میزان یادگیری آنها آگاهی پیدا می‌کنند.

به گزارش هرمزگان امروز ، موسی دادی زاده سرخائی پیش از ظهر پنجشنبه در آئین تجلیل از معلمان نمونه استان هرمزگان گفت: از کلیه معلمان عزیزم بابت تمام فداکاری‌ها و کمی و کاستی‌ها تقدیر می‌کنم. آنها با صبر، حوصله و ابتکارات خود، دانش آموزان هرمزگان را آموزش می‌دهند.وی افزود: با همت بلند فرهنگیان هرمزگان، آموزش و پرورش استان در شاخصه عمومی و اختصاصی که در سند تحول بنیادین به آن اشاره شده است، ۱۶ پله صعود کرده و به مقام ۱۱ کشور دسترسی پیدا کرده است.

دادی زاده گفت: از دیگر نمونه‌های بارز پشتکار معلمان هرمزگانی، قبولی ۹۰ نفر در رشته‌های پزشکی و افزایش بیش از ۵۰ درصدی تعداد قبول شدگان این رشته نسبت به سال ۹۷ بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان تصریح کرد: در طرح شهید رجایی آموزش و پرورش رتبه اول را کسب کرد که در این افتخار، آن همکاران فرهنگی که در دورترین مدارس مناطق آموزش و پرورش استان تلاش می‌کند، دخیل است.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان هرمزگان ادامه داد: با توجه به ایام شیوع بیماری کرونا، تدریس در مدارس متفاوت شد و معلمان هرمزگان درهمان روزهای اولیه و قبل از اقدامات وزارت آموزش و پرورش در راه اندازی شبکه آموزش و طبق مصوبه جلسه شورای معاونین اداره کل، تدریس در فضای مجازی را آغاز کردند.

وی افزود: تاکنون ۹۷/۹۸ درصد (نود و هشت و نود هفت دهم درصد) از مدیران مدارس وارد شبکه شاد شدند و ۶۲ مدرسه از مجموع مدارس پیش دبستانی تا متوسطه دوم به دلایل و مشکلات فنی نتوانستند وارد برنامه شاد شوند که حوزه انفورماتیک وزارت در تلاش هستند تا این مدارس نیز به شبکه آموزش دانش آموزی دسترسی داشته باشند.

دادی زاده بیان کرد: تا کنون دو مرحله درس نامه و محتوای آموزشی به صورت کاغذی و سی دی تولید شده است که معلمان راهنما کار نظارت و بررسی درس نامه را برعهده دارند که با سرکشی به منزل دانش آموزان روستایی و نظارت بر آموزش درسنامه ها، از میزان یادگیری آنها آگاهی پیدا می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش رمزگان افزود: در مسیر تحقق شعار” آموزش تعطیل نمی‌شود” جلوه‌های زیبایی از ایثار و فداکاری معلمان در حوزه فضای مجازی را دیدیم که نمونه بارز فداکاری معلمان هرمزگان، معلم دبستان شاهد ناحیه یک بندرعباس است که با وجود مرگ فرزند خود، طبق تعهد خود به دانش آموزان، ابتدا تدریس خود را انجام داد و سپس به مراسم خاکسپاری فرزند خود رفت.

این مسئول گفت: امروزه معلمان به صورت ۲۴ ساعته در خدمت تدریس دانش آموزان هستند و مشکلات و مسائل درسی خود را از معلم دریافت کنند.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=17211

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.