تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
5

کاهش ۳۸ درصدی مسافرت های دریایی

  • کد خبر : 15287
  • 20 اسفند 1398 - 13:54
کاهش ۳۸ درصدی مسافرت های دریایی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در پی تصمیمات اتخاذ شده و درخواست ستاد استانی مدیریت و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در هرمزگان، مبنی بر پرهیز از انجام سفرهای غیرضروری و اعمال محدودیت های ترددی، کاهش ۳۸ درصدی مراجعه به بنادر و مسافرت های دریایی را در استان هرمزگان شاهد هستیم.

به گزارش هرمزگان امروز:  “اله مراد عفیفی پور” بیان داشت: اگر چه ناوگان حمل و نقل دریایی استان با اتخاذ تدابیر لازم در آمادگی کامل جهت خدمات دهی شایسته به مسافران قرار دارد، اما امنیت زیستی و بهداشتی و سلامت یکی از بنیادی ترین و بدیهی ترین حقوق هموطنانمان بشمار می‌رود.

وی افزود: شیوع ویرس کرونا در کشور به ناچار توفیق میزبانی هموطنان را ازجامعه دریایی و بندری استان در نوروز امسال سلب نمود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: حسب وظایف ملی، اخلاقی و اجتماعی، تامین ایمنی و سلامت هموطنان در یک سفر دریایی چه در مبادی ورودی (بنادر) و چه در طول سفر همواره جز مشی سازمانی و مسئولیت های قانونی ما بشمار میرود.

وی تصریح کرد: جهت جلوگیری از پیامدها و آثار منفی ناشی از ویروس کرونا و بیماری کووید ۱۹ و جلوگیری از تسری این ویروس به جزایر، براساس تصمیمات اتخاذ شده در ستاد مدیریت و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در استان، اعمال محدودیت های تردد دریایی در دستور کار قرار گرفت.

عفیفی پور با بیان اینکه عمل به دستورالعمل‌های نظام سلامت و تبعیت از تصمیمات مسئولین امر در برون رفت از شرایط کنونی بسیار حائز اهمیت است، اظهار داشت: زمانی که پرهیز از انجام سفرهای غیرضروری به عنوان یک خواست ملی و برای حفظ سلامت مردم از سوی مسئولین مطرح شد، مردم نیز با درک صحیح از شرایط، مصمم به مشارکت در اجرای برنامه ها شده، بطوری که کاهش تردد دریایی در استان مبین این مهم است که تصمیمات ابلاغی ستاد مورد اهتمام و پذیرش هموطنان عزیز قرار گرفته است.

وی ماحصل این عزم مجدانه را کاهش چشمگیر مراجعه به بنادر و کاهش میزان سفرهای دریایی دانست، به شکلی که نمودارها در همسنجی با مدت مشابه سال قبل کاهش بسیار محسوسی را نشان می دهند.

این مقام مسئول با مقایسه قراردادن آمار ثبت شده از یکم تا شانزدهم اسفند ماه سال جاری با سال گذشته، اظهارداشت: در این مدت میزان تردد ها در مسیرهای دریایی مرکز استان شامل بنادر شهید حقانی به جزایر قشم، هرمز و لارک کاهش ۳۸ درصدی داشته است.

به گفته عفیفی پور براساس آمار استخراج شده بیشترین کاهش تردد مسافری در روز جمعه ۹ اسفند ماه بوده که در مقایسه با همین تاریخ در سال گذشته شاهد کاهش ۷۳ درصدی تردد مسافر در بنادر مرکزی استان بوده ایم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان ضمن قدردانی از مشارکت هموطنان به عنوان ارکان اصلی طرح از حیث همسویی با سیاست‌های کنترلی نظام سلامت کشور و دستگاه‌ های مسئول در راستای ریشه کنی و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، خاطرنشان کرد: خدمات مسافری با محدودیت تردد از ساعت ۶ صبح تا ۱۸ عصر در بنادر استان در حال انجام است و هرگونه تغییراتی که از سوی ستاد مدیریت و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در استان هرمزگان مبنی برتغییر ساعت خدمت رسانی اعلام گردد، متعاقبا به اطلاع هموطنان عزیز خواهد رسید.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=15287

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.