تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
2

کارت هوشمند ملی ۸۸درصد مردم هرمزگان صادر شد

  • کد خبر : 10382
  • 18 مهر 1398 - 10:43
کارت هوشمند ملی ۸۸درصد مردم هرمزگان صادر شد

داوید صادقی مدیرکل ثبت احوال استان هرمزگان اظهار داشت کارت هوشمند ملی تاکنون برای ۸۸ درصد از جمعیت واجد شرایط ثبت نام شده این استان صادر شده است.

به گزارش هرمزگان امروز: داوید صادقی مدیرکل ثبت احوال استان اظهارداشت: جمعیت هدف استان برای کارت هوشمند ملی افزون بر ۱ میلیون ۲۰۰هزار نفر است و از این شمار جمعیت، بیش ۱میلیون ۱۳ هراز نفر کارت هوشمند ملی را دریافت نموده اند..

وی ضمن اشاره به ۱۲ درصد باقیمانده جامعه هدف اظهار داشت: با توجه به اینکه کلیه خدمات در دستگاههایی اجرایی و علی الخصوص بانک ها منوط به داشتن کارت هوشمند ملی می باشد، لذا کلیه کسانی که تاکنون برای دریافت کارت اقدام ننموده اند هر چه سریعتر نسبت انجام مراحل ثبت نام اقدام نمایند.

مدیرکل ثبت احوال استان هرمزگان در ادامه یادآور شد: ثبت نام کارت هوشمند ملی در ۲ مرحله است که متقاضیان باید در مرحله نخست در سایت www.ncr.ir ثبت نام و کد رهگیری دریافت کنند و در مرحله بعد با مراجعه به دفاتر پیشخوان خدمات ثبت احوال یا دفاتر پست مراحل ثبت نام تکمیلی را که شامل ثبت مشخصات بیومتریک می باشد، انجام دهند.

داوید صادقی تصریح کرد: ارائه خدمات در دستگاههای اجرایی برای کسانی که تاکنون کارت هوشمند ملی خود را دریافت نکرده اند ، تنها با استفاده از رسید ممهور تکمیل ثبت نام کارت هوشمند ملی همراه با اصل شناسنامه امکانپذیر خواهد بود.

وی افزود:متقاضیان کارت هوشمند ملی پس از دریافت پیامک تحویل کارت ، باید سریعا برای تحویل کارت و فعالسازی آن اقدام نموده و به آدرس قید شده در پیامک مراجعه نمایند و در صورت عدم مراجعه و امحای کارت، باید مجددا نسبت به طی مراحل ثبت نام اقدام نموده و متحمل هزینه خواهند شد.

صادقی با بیان این که کارت های هوشمند ملی جدید در کاهش هزینه ها و استفاده از فرصت های جدید نقش تاثیرگذاری دارد، تصریح کرد: کارت هوشمند ملی از ابزارهای جدید و نوین به شمار می رود و می تواند همه مسئولان را در جهت برنامه ریزی، تصمیم گیری و تصمیم سازی یاری کند.

هم اکنون کارت هوشمند ملی برای افرادی که به سن ۱۵ سالگی رسیدند، صادر می شود و جمعیت بالای ۱۵ سال استان هرمزگان افزون بر ۱میلیون ۲۰۰هزارنفر است.

کارت هوشمند ملی با سه کاربرد اصلی شناسایی، تصدیق هویت و امضای دیجیتال، این امکان را فراهم می‌ کند تا از آن به عنوان یک ابزار چند منظوره استفاده شود.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=10382

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.