تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
4

پلمپ ۷۳ واحد صنفی در سه ماهه اول سال

  • کد خبر : 19274
  • 09 تیر 1399 - 11:48
پلمپ ۷۳ واحد صنفی در سه ماهه اول سال
معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان از انجام 85هزار و 350مورد بازرسی در سه ماهه اول سالجاری خبر داد.

به گزارش هرمزگان امروز: عبدالرضا پیروی منش از انجام ۸۵هزار و ۳۵۰ مورد بازرسی در سه ماهه اول سالجاری خبر داد و گفت: این بازرسی‌ها به‌ منظور رصد وضع بازار کالا و خدمات به‌ ویژه کالاهای اولویت‌دار و نظارت بر مراکز فعال تجاری و اقتصادی استان و همچنین جلوگیری از هر گونه افزایش بی‌رویه قیمت‌ها در قالب طرح‌های مختلف صورت گرفته است.

وی افزود: در این بازرسی‌ها که توسط کارشناسان نظارت و بازرسی و ناظران افتخاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان به‌ صورت مستمر و روزانه از واحدهای صنفی و سطح عرضه انجام شده، سه هزار و ۷۵۰مورد پرونده تخلف به ارزش بیش از ۳۴ میلیارد ریال تشکیل و برای بررسی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

وی اضافه اظهار داشت: در سه ماهه اول سال، دو هزار و ۸ مورد شکایت مردمی به سامانه رسیدگی به شکایات مردمی (ستاد خبری) سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اعلام و توسط بازرسان و کارشناسان این اداره رسیدگی و بررسی شده است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان ادامه داد: این تخلفات اعم از گران‌فروشی، کم‌فروشی، عدم درج قیمت و نصب نرخ نامه، عدم ارائه برگ خرید و عرضه صورت گرفته است.

پیروی منش عنوان کرد: در این مدت کارشناسان بازرسی و نمایندگان دستگاه های مرتبط بیش از ۷۹۷ مورد گشت مشترک نظارت و بازرسی از واحدهای صنفی انجام داده اند که در این راستا ۷۳ واحد صنفی بدلیل تکرار تخلف توسط تعزیرات حکومتی پلمپ و ۱۶ واحد صنفی به نصب پارچه تخلف محکوم شدند.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان در پایان تأکید کرد: هم‌استانی‌ها می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف از سوی واحدهای صنفی، مراتب را با شماره تلفن گویا ۱۲۴ سامانه ستاد خبری به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان گزارش کنند

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=19274

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.