تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
6

پزشکان باید عوارض احتمالی جراحی را برای بیمار تشریح کنند

  • کد خبر : 2161
  • 26 آذر 1396 - 13:15
پزشکان باید عوارض احتمالی جراحی را برای بیمار تشریح کنند

دکتر بیژن نقیب زاده اظهار داشت: لازم است رسانه ها، آگاهی لازم را در این زمینه به عموم مردم ارایه دهند تا افراد بدانند پیش از انجام اعمال جراحی باید طی یک یا چند جلسه با پزشک خود در موارد مختلف مشورت و گفتگو کنند و شرایط انجام عمل جراحی را از پزشک جویا شوند تا با علم کامل به تمام جوانب، رضایت به انجام عمل جراحی بدهند.

به گزارش هرمزگان امروز ، دکتر بیژن نقیب زاده یکی از پزشکان بزرگ و صاحب نام کشور در گفتگو با خبرنگار این پایگاه اطلاع رسانی گفت : پزشکان موظفند پیش از جراحی عوارض احتمالی آن را برای بیمار تشریح کنند.وی در این خصوص ادامه داد : در هر نوع اقدام پزشکی و جراحی، بیمار باید در مورد درمانی که قرار است برای او انجام شود، مطلع باشد و بداند آیا عارضه ای برای او به دنبال دارد، این درمان چه میزان موثر است و تا چه حد می تواند در بهبود شرایط او تاثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه هر جراحی عوارض خاص خود را دارد، افزود: همچنین پزشکان و جراحان به ویژه در جراحی های زیبایی موظفند شرایط و شیوه درمان را برای بیمار توضیح دهند، زیرا جراحی های زیبایی اورژانسی و اضطراری نیستند و ممکن است بر اساس نیاز روحی، بیمار متقاضی انجام آن شده باشد. در چنین شرایطی ممکن است برخی افراد از انجام آن عمل زیبایی که در برخی موارد نیز غیرضروری است، پشیمان شده و آن را انجام ندهند.

نقیب زاده وی اظهار داشت: لازم است رسانه ها، آگاهی لازم را در این زمینه به عموم مردم ارایه دهند تا افراد بدانند پیش از انجام اعمال جراحی باید طی یک یا چند جلسه با پزشک خود در موارد مختلف مشورت و گفتگو کنند و شرایط انجام عمل جراحی را از پزشک جویا شوند تا با علم کامل به تمام جوانب، رضایت به انجام عمل جراحی بدهند.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=2161

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.