تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
3

پروژه های سال جهش تولید با اتکاء بردانش متخصصان داخلی درحال انجام است

  • کد خبر : 22698
  • 08 آبان 1399 - 13:21
پروژه های سال جهش تولید با اتکاء بردانش متخصصان داخلی درحال انجام است
معاون مهندسی و توسعه امور زیر بنایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ۸ پروژه در قالب پروژه های سال جهش تولید برای سازمان بنادر و دریانوردی تعریف شده که برغم شرایط متاثر از تحریم ها و اپیدمی ویروس کرونا خوشبختانه از روند مطلوبی برخوردار است .

به گزارش هرمزگان امروز ، ” محمد رضا اله یار ” که بمنظور بازدید و بررسی روند پروژه های بندر شهید رجایی سه شنبه ۶ آبانماه به هرمزگان سفر کرده بود درجریان بازدید خود گفت : در مجموع ۸ پروژه تحت عنوان پروژه های سال جهش تولید برای سازمان بنادر و دریانوردی تعریف شده که احداث سه پست اسکله نفتی و فاز سوم طرح توسعه بندر شهید رجایی جزء پروژه هایی بشمار می آید که از پیچیدگی فنی خاصی برخوردار هستند.

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت : برخی از این پروژه ها در حوزهای عمرانی و زیرساختی بنادر به منظور افزایش توانمندی بنادر برای پذیرش شناور خاص یا با ظرفیت بیشتر درحال انجام است و تعداد دیگر جهت تامین شناورهای مورد نیاز درحوزهای خدمات دریایی و همچنین رعایت قوانین و الزامات ایمنی و زیست محیطی به انجام
می رسد .

معاون مهندسی و توسعه امور زیر بنایی سازمان بنادر و دریانوردی خاطر نشان کرد: علی رغم مشکلات و موانع متاثر از اپیدمی ویروس کرونا و تحریم های ظالمانه خوشبختانه کلیه پروژه ها با همت والای متخصصان داخلی، هم افزایی و هماهنگی آحاد مختلف سازمانی و مجموعه های مرتبط در حال پیشرفت است .

اله یار با بیان اینکه برخی از این پروژها در ماه گذشته با حضور معاون اول محترم رییس جمهور در بندر شهید رجایی مورد بهره برداری قرارگرفت اظهار داشت: تعداد دیگری از این طرح ها نظیر شناور بزرگ جمع آوری آلودگی نفتیORV که امروز مورد بازدید قرار گرفت مراحل پایانی ساخت خود را سپری می کند.

وی افزود : براساس برنامه زمان بندی این شناورطی ماه های آینده و بخشهایی از دو پروژه فاز سوم طرح توسعه بندر شهید رجایی و اسکله نفتی این بندر ان شاالله تا پایان سال مورد بهره برداری قرار می گیرد.

این مقام مسئول بخش دیگری از سیاست تبیین شده در سازمان بنادر و دریانوردی را که به شکل مستقیم با جهش تولید در ارتباط است را تامین شناورها جدید و الحاق آن به چرخه خدمات در شناورسازی های داخلی عنوان کرد و گفت: قرارداد ساخت ۱۱ فروند شناور با شرکت های داخلی تاکنون منعقد شده که فرایند ساخت این شناورها آغاز و تعدادی از آنها با ۳۰ درصد پیشرفت در حال ساخت می باشد .

محمد رضا اله یار به تعهد سازمان بنادر و دریانوردی پیرامون سفارش ساخت ۸۳ فروند شناور اشاره ای داشت و بیان کرد: از این تعداد بخش اعظمی در مرحله فرایند انجام مناقصه و بخش دیگر در مرحله طراحی هستند.

وی افزود: مفتخریم که اعلام نماییم چه در بعد طراحی و چه از منظر فرایند ساخت این تجهیزات در داخل کشور و با اتکاء به توان متخصصان مبرز ایرانی در حال انجام است .

محمد رضا اله یار یکی از وظایف معاونت مهندسی و توسعه امور زیر بنایی سازمان بنادر و دریانوردی را کمک به آماده به کاری هرچه بیشتر تجهیزات دریایی، بندری، الکترونیکی و مخابراتی مورد نیاز بنادر عنوان کرد .

وی ادامه داد: با برنامه ریزی صورت گرفته در تعمیرگاه دریایی بندر شهید رجایی و دیگر بنادرکشور این امکان فراهم شده که شناورهای که نیازمند تعمیرات جزیی هستند درکمترین زمان ممکن و در نزدیکترین بندر برخوردار رفع عیب شده و به چرخه فعالیت باز گردند .

معاون مهندسی و توسعه امور زیر بنایی سازمان بنادر و دریانوردی خاطر نشان کرد: ارتقاء خدمات و افزایش درصد آماده به کاری شناورها مستلزم آن است که بتوانیم از همه ظرفیت ها محیطی و نیروی متخصص استفاده نماییم که بحمداله با سرمایه گذاری های صورت گرفته امکان رفع نواقص فنی و تعمیرات اداواری و مختصر شناورها با کاربری های مختلف در بنادر فراهم شده است.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=22698
  • منبع : روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.