تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
5

پرداخت ۳۰ درصد مزد شغل اولی‌ها در هرمزگان توسط دولت

  • کد خبر : 19445
  • 14 تیر 1399 - 10:22
پرداخت ۳۰ درصد مزد شغل اولی‌ها در هرمزگان توسط دولت
طرح پرداخت یارانه دستمزد به عنوان یکی از برنامه‌ها و سیاست‌های دولت در حوزه اشتغال است که با هدف توانمندسازی و اشتغالزایی پایدار در استان‌های کمتر برخوردار اجرا می‌شود.

به گزارش هرمزگان امروز: هادی ابراهیمی در بازدید از واحدهای تولیدی بندرعباس، با اشاره به اینکه پرداخت ۳۰ درصد مزد شغل اولی‌ها در هرمزگان توسط دولت به کار فرمایان در راستای طرح پرداخت یارانه دستمزد انجام می‌شود، افزود: این طرح سال گذشته در پنج استان اجرا شد و امسال سه استان دیگر از جمله هرمزگان هم به این طرح اضافه شدند.

وی تصریح کرد: شغل اولی‌هایی که توسط کارفرمایان جذب می‌شوند، باید در محدوده سنی بین ۲۰ تا ۳۵ سال باشند و بیش از سه ماه سابقه پرداخت حق بیمه هم نداشته باشند.

ابراهیمی با بیان اینکه زنان سرپرست خانوار از شرایط سنی در این طرح مستثنی هستند، خاطرنشان کرد: طرح پرداخت یارانه دستمزد به عنوان یکی از برنامه‌ها و سیاست‌های دولت در حوزه اشتغال است که با هدف توانمندسازی و اشتغالزایی پایدار در استان‌های کمتر برخوردار اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: کاهش هزینه‌های به کارگیری نیروی کار برای کارفرما به منظور تولید و اشتغال پایدار، افزایش فرصت اشتغال برای دانش آموختگان دانشگاهی در بازار کار، حمایت از ارتقای تولید داخلی و رقابت‌پذیری در بنگاه‌های اقتصادی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و ارتقای سطح سرمایه انسانی کارگاه‌های فعال بخش خصوصی و تعاونی در مناطق کم‌برخوردار از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح عنوان شده است.

ابراهیمی در پایان گفت: سقف بهره مندی هر کارگاه برای استفاده از نیروی کار شغل اولی معادل حداکثر ۵۰ درصد نیروی کار موجود است.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=19445

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.