تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
4

ورود اولین محموله قفس وتجهیزات نرسری به قشم

  • کد خبر : 19031
  • 04 تیر 1399 - 9:47
ورود اولین محموله قفس وتجهیزات نرسری به قشم
ایرج قائینی رئیس گروه پرورش ماهی درقفس شیلات هرمزگان از ورود اولین محموله قفس و تجهیزات نرسری به قشم در راستای جهش تولید و توسعه پروش ماهیان دریایی در دریا خبر داد .

به گزارش هرمزگان امروز: ایرج قائینی با بیان اینکه: پرورش ماهی در دریا یکی از طرح های مهم و اقتصاد مقاومتی کشور است تصریح کرد: در همین راستا و باتوجه به ظرفیت های تعیین شده در خلیج فارس و دریای عمان همچنین مجوزهای صادرشده در استان ، یکی از شرکتهایی که دارای مجوز این طرح بوده است در جهت تولید دو هزار تن ماهی درقفس در سالجاری در شهرستان قشم اقدام به خرید قفس وتجهیزات متعلقه نموده که اولین محموله آن توسط شش کانتینر وارد جزیره قشم گردیده است .

وی افزود: این کانتینرها شامل قفس ، تور و سایر تجهیزات برای نرسری شش میلیون قطعه بچه ماهی و به وزن رسانی برای انتقال به قفس های پرورش ماهی است .

قائینی افزود: با واردات قفس های پرورش ماهیان دریایی در محموله های بعدی انتظار میرود در سال جهش تولید افق روشنی برای افزایش تولیدات ماهی درقفس و به دنبال آن اشتغالزایی و رونق اقتصادی در سطح شهرستان قشم و استان رقم خورد .

رئیس گروه پرورش ماهی درقفس شیلات هرمزگان با اشاره به اینکه تاکنون مجوز بیش از ۱۰۰ هزار تن پرورش ماهی درقفس دراستان صادرشده گفت: حدود ۳۵ درصد از این میزان مجوز به شهرستان قشم اختصاص دارد .

وی خاطر نشان شد این شهرستان به دلیل دارا بودن‌ شرایط ویژه و برخورداری از امکانات مناسب ، منطقه آزاد و دسترسی آسانتر به بازارهای صادراتی از نقاط مناسب برای سرمایه گذاری و تولید ماهی در دریا است

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=19031

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.