تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
6

واگذاری مدیریت خدمات بندر صیادی چیروئیه به بخش خصوصی

  • کد خبر : 744
  • 04 شهریور 1395 - 10:35
واگذاری مدیریت خدمات بندر صیادی چیروئیه به بخش خصوصی

بندر چیرویه واقع در۱۵۰کیلومتری غرب بندرلنگه و جزء بخش محروم شیبکوه و نزدیکترین بندر به جزیره فراموش شده ومحروم هندورابی می باشد این بندر که عمده فعالیت آن صیادی است ، مردمان خونگرم وصمیمی آن از این حرفه اجدادشان در حال حاظر امرار معاش می نمایند و در گذشته دارای گمرکی فعال وکارهای تجاری هم درآن صورت می گرفته لیکن بعداز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران این گمرک نیز مانند سایر گمرکات مانند(گمرک بندرچارک،کلات،لاوان،و…)به دست فراموشی سپرده شد

به گزارش هرمزگان تودی مدیر کل شیلات هرمزگان از واگذاری مدیریت خدمات بندر صیادی چیروئیه به بخش خصوصی در راستای قوانین مصوب ، و همزمان با هفته دولت خبر داد.سید پرویز محبی تصریح کرد: سیاست سازمان شیلات ایران واگذاری فعالیت‏های مدیریتی بنادر صیادی و اسکله‏ها به اتحادیه‏ها و تعاونی‏های صیادی است.

وی گفت:واگذاری مدیریت بهره برداری و نگهداری بنادر صیادی به بخش خصوصی طی سالهای گذشته اثبات کرده که این اقدام نتایج بسیار خوبی را به همراه داشته است.

بندر صیادی چیروئیه با بیش از ۴۷ فروند لنج و ۲۰ فروند قایق صیادی بالغ بر هشت هزار هشتصد تن از صید سالانه استان هرمزگان را به خود اختصاص می دهد.

محبی برخورداری از موج شکنی با طول ۱۶۰متر،۵/۹ هکتارمساحت حوضچه،عمق مفید۳ متر و برخورداری از دایک حفاظتی به طول هزار و ۳۵۰ متر را ازمشخصات مهم این بندر صیادی خواند.

محبی در پایان با اشاره به اینکه هفته دولت فرصتی مناسب برای بیان دستاوردهای دولت است گفت:خوشبختانه در دولت تدبیر و امیر و در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری خدمات شایسته ای به مردم استان به ویژه جامعه شیلاتی ارائه گردیده است.

بندر چیرویه واقع در۱۵۰کیلومتری غرب بندرلنگه و جزء بخش محروم شیبکوه و نزدیکترین بندر به جزیره فراموش شده ومحروم هندورابی می باشد این بندر که عمده فعالیت آن صیادی است ، مردمان خونگرم وصمیمی آن از این حرفه اجدادشان در حال حاظر امرار معاش می نمایند و در گذشته دارای گمرکی فعال وکارهای تجاری هم درآن صورت می گرفته لیکن بعداز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران این گمرک نیز مانند سایر گمرکات مانند(گمرک بندرچارک،کلات،لاوان،و…)به دست فراموشی سپرده شد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=744

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.