تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
5

هیچگونه نگرانی از بابت عرضه کالاهای اساسی در شبکه‌های مطمئن نداریم

  • کد خبر : 15073
  • 07 اسفند 1398 - 9:56
هیچگونه نگرانی از بابت عرضه کالاهای اساسی در شبکه‌های مطمئن نداریم

قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت از آمادگی شرکت بازرگانی دولتی ایران و پشتیبانی امور دام در کنار اصناف، فروشگاههای زنجیره‌ای و میادین میوه و تره بار برای توزیع سریع و به موقع کالاهای اساسی خبر داد و گفت: توزیع بی وقفه کالاهای اساسی مورد نیاز مردم همزمان با شیوع ویروس کرونا در بازار ادامه دارد و جای نگرانی نیست.

به گزارش هرمزگان امروز: حسین مدرس خیابانی در نشست هماهنگی طرح نظارت و بازرسی ویژه نوروز و ماه مبارک رمضان که با حضور رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، گفت: مجموعه تنظیم بازار و دستگاههای نظارتی در برهه­های مختلف امسال از جمله مقاطع همراه با شوک های تورمی، افزایش قیمت بنزین و شیوع ویروس کرونا، امتحان خود را به خوبی پس داده اند؛ اما تکمیل کننده همه این اقدامات، تنظیم بازار شب عید است که باید تلاش شود مایحتاج مورد نیاز مردم به موقع تامین شود.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: برنامه های تنظیم بازار از دی ماه آغاز شده و در سه بخش تامین، توزیع، کنترل و نظارت نیز برنامه ریزی های مختلفی تاکنون اجرایی شده است، این درحالی است که به لحاظ تولید، وضعیت بسیار مطلوبی در حوزه کالاهای مورد نیاز شب عید و تامین و تدارک کالاهای اساسی مورد نیاز مردم، در کشور به چشم می‌خورد و ذخایر کالایی در سطح قابل قبولی قرار دارد.

وی با اشاره به وفور کالای اساسی در انبارها و بنادر جنوبی و شمالی کشور تصریح کرد: در حال حاضر، یکی از مسائل و مشکلات پیش روی ستاد تنظیم بازار، دپو و رسوب بیش از حد کالاهای اساسی در بنادر جنوبی و شمالی کشور است که مشخصا عصر امروز، در دفتر معاون اقتصادی رئیس جمهور جلسه‌ای در رابطه با تسهیل برای کاهش رسوب کالا برگزار خواهد شد.

مدرس خیابانی با اشاره به وارد شدن تقاضای مضاعف مردم برای خرید کالاهای اساسی به بازار به دلیل نگرانی از شیوع ویروس کرونا گفت: بخشی از این نگرانی باعث هجوم مردم به فروشگاهها برای خرید کالاهای اساسی شده و به این منظور، مردم باید بدانند که کالا به وفور در بازار وجود دارد و اگر بیش از حد خرید کنند، ممکن است که بخشی از سرمایه و نقدینگی خود را حبس کنند؛ چراکه بخشی از کالاها قابل نگهداری نیست و مایحتاج عمومی مردم، مواد غذایی و فاسدشدنی است و تاریخ مصرف آن می گذرد.

وی افزود: وزارت صمت به اصناف، فروشگاههای زنجیره‌ای، میادین میوه و تره بار و واحدهای صنفی ابلاغ کرده که توزیع کالاها را بدون وقفه و بدون محدودیت کالا توزیع کنند.

وی افزود: همچنین با دستور وزیر صنعت و ابلاغ قائم مقام وزیر صمت به شرکت بازرگانی دولتی و شرکت پشتیبانی امور دام، کالا بدون محدودیت و به میزان تقاضای بازار، عرضه خواهد شد و جای نگرانی نیست.

مدرس خیابانی پیش بینی کرد که رفتار هیجانی حداکثر تا دو هفته آینده همراه بازار باشد و گفت: سازمان میادین میوه و تره بار، فروشگاههای زنجیره ای و همه مجموعه اصناف آمادگی دارند که مثل سالهای قبل، پاسخگو باشند؛ این در حالی است که بخش عمده ای از کالاها ذخیره سازی مطلوبی دارند و بیش از دو برابر نیاز کشور موجودی وجود دارند؛ پس این کالاها بدون محدودیت به استانها و شبکه های توزیع مطمئن، ارایه خواهند شد.

وی اظهار داشت: آنچه که امروز ما را گرد هم آورده است، از جنس حلقه سوم یعنی کنترل و تشدید نظارت است، پس باید درست بر روی مراکز نگهداری کالا متمرکز شد و به تخلفات احتکار و امتناع از عرضه به سرعت رسیدگی شود. البته ما موجودی کالا را در سامانه انبارها تحت نظر داریم و حاشیه امنی برای انبارها نیست؛ ضمن اینکه لیست کالاهایی که ارز ۴۲۰۰ تومانی گرفته اند، به سازمان های نظارتی از جمله دادستانی و وزارت اطلاعات و مراجع ذیربط ارایه شده است.

مدرس خیابانی گفت: همه کالاها تحت رصد و کنترل سازمان حمایت است و بازرسان اتاق اصناف ایران و تهران نیز بازار را کنترل می کنند و در عین حال، سازمان تعزیرات حکومتی نیز همچون سال ۹۸ که همکاری بسیار خوبی را شکل داده بود، همکاری را ادامه خواهند داد.

مدرس خیابانی گفت: مجموعه دولت نیز وزارت بهداشت را کمک می کند که بیماری را کنترل کند، ضمن اینکه مجموعه ستاد تنظیم بازار و وزارت صنعت نیز همراهی کامل دارد و طرح های ویژه نظارتی ما نیز از اول اسفندماه کلید خورده است که به هر حال مانور و گشت های نظارتی را هم با قدرت پیش خواهیم برد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=15073

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.