تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
3

هرمزگان؛ پیشتاز برنامه های پیش بینی شده ۵ ساله گلخانه ها در کشور

  • کد خبر : 15021
  • 05 اسفند 1398 - 9:43
هرمزگان؛ پیشتاز برنامه های پیش بینی شده ۵ ساله گلخانه ها در کشور

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی هرمزگان با اشاره به اینکه این استان از برنامه پیش بینی شده ۵ ساله گلخانه های کشور جلوتر است، گفت: در شهرک های کشاورزی استان نیز بیش از ۲۵۰۰ هکتار گلخانه شناسایی، مطالعه و زیرسازی در حال آماده سازی است

به گزارش هرمزگان امروز: نصیری افزود: سازمان نظام مهندسی کشاورزی منابع طبیعی در واقع برگزاری دوره های آموزشی تخصصی، اشتغال زایی اعضا طرح جذب ناظرین، مشاورین(طرح نویسان)، انجام کارهای مربوط به رتبه بندی اعضای حقیقی و حقوقی، انعقاد تفاهم نامه همکاری با سازمان ها و ادارات خصوصی و دولتی در زمینه های مختلف و صدور مجوزها را برعهده دارند.

 نصیری اظهار داشت: صدور مجوز در  حوزه گیاه‌پزشکی، گلخانه، دام و طیور و شیلات  به عهده این سازمان است.

 وی با بیان اینکه صدور مجوز در سه حوزه دام طیور گلخانه و شیلات خلاصه می شود؛ افزود: در واقع صدور مجوزها در بخش‌های دام، طیور، گلخانه، کلینیک، پرورش قارچ، سایت پرورش میگو، فروشگاه سموم، ضد عفونی، انسکتاریوم، پرورش میگو، پرورش ماهی در قفس، آبیاری تحت فشار، سوخت، ناظرین صید فانوس ماهیان، ناظرین محیط زیست، مسئول فنی و  پلاک‌گذاری و… توسط این  سازمان در حال انجام می باشد.

  رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی هرمزگان خاطرنشان کرد: همچنین تفاهم‌نامه های ناظرین سوخت و  پلاک‌گذاری ماشین آلات کشاورزی با سازمان جهاد کشاورزی استان، تفاهم نامه محیط زیست با سازمان محیط زیست هرمزگان، تفاهم‌نامه ناظرین صید شناورهای صیادی با اداره کل شیلات هرمزگان، تفاهم‌نامه نظارت بر ساخت واحدهای مستقر در شهرک‌های کشاورزی با شرکت شهرک های کشاورزی استان، تفاهم‌نامه آموزش، پذیرش طرح ها و اشتغال اعضا با  بانک کشاورزی استان و  تفاهمنامه امور اراضی با مدیریت امور اراضی جهاد کشاورزی و تفاهم نامه آبیاری تحت فشار با مدیریت آب و خاک و امور زیربنایی جهادکشاورزی در سال های ۹۷ و۹۸  منعقد شده است.

وی گفت: در استان ٩٢ ناظر صید، ۲۷ ناظر سوخت، ۲۲ ناظر محیط زیست و ۴٢ مسئولین فنی حوزه آبزی پروری زیست فعالیت می کنند.

نصیری با اشاره به  تنوع پروانه های شیلاتی صادر شده توسط سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان گفت: صدور مجوز  آرتمیا، پرورش کروکودیل، پرورش ماهی در قفس، پرورش ماهیان زینتی آب شور، پرورش میگوی عادی، متراکم و فوق متراکم، تکثیر ماهیان دریایی، تکثیر میگو، تکثیر ماهی، تکثیر و پرورش جلبک و تکثیر و پرورش کرم خونی توسط سازمان انجام می شود.

  رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی هرمزگان گفت: در بخش گلخانه تا پارسال مقام دهم کشور را داشتیم و امسال پس از برگزاری جلسات با استاندار و رئیس سازمان جهاد کشاورزی و حمایت های شان و باحذف استعلام ها در صدور مجوز  برای مالکان زمین و آب که ابتکار عمل هرمزگان بود و با دستورمعاون وزیر در سایر استان ها اجرایی شد، جهش چشمگیری در حوزه صدور مجوز گلخانه اتفاق افتاد؛ درصورتیکه تاکنون در تاریخ استان ۲۸۵هکتار گلخانه تا پارسال، مجوز صادر شده بود که در سه ماهه اول امسال، مجوز ۳۰۰هکتار گلخانه در استان صادر شد که مقام نخست کشوری  از لحاظ صدور مجوز، سطح زیرکشت و ساخت در سه ماهه اول و دوم سال جاری نصیب هرمزگان شد که هر ۳۰۰هکتار گلخانه در حال ساخت وبهره برداری می باشد. وی افزود: مجوزها یک روزه با ارائه طرح توجیهی و مدارک ملکیت زمین و آب و بدون اخذ استعلام،  صادر می شود.

  نصیری گفت: در منطقه شهدادی حاجی آباد میزان زیادی گلخانه احداث شده است و اشتغالزایی بالایی دارد که نیروهای مورد نیازشان از روستای خودشان و سایر روستاهای هرمزگان تا بشاگرد و استان‌های همجوار تامین کنند که در سال های آتی افزایش اشتغالزایی دارند و صادرات گوجه دارند.

  رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی هرمزگان افزود: در رودان در مدت ۴۰ روز، ۱۵هکتار گلخانه احداث گردید که رکوردی در این بخش ثبت شده است.

وی اظهار داشت: هرمزگان از برنامه پیش بینی شده ۵ ساله گلخانه های کشور جلوتر است. در شهرک های کشاورزی استان نیز بیش از ۲۵۰۰ هکتار گلخانه شناسایی، مطالعه و زیرسازی در حال آماده سازی است.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=15021

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.