تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
4

نقش موثر بازدید و کنترل بهداشتی مراکز در سلامت جامعه

  • کد خبر : 13224
  • 08 دی 1398 - 10:43
نقش موثر بازدید و کنترل بهداشتی مراکز در سلامت جامعه

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش گفت: بازدید و کنترل بهداشتی مراکز تهیه و توزیع غذا و اماکن عمومی از وظایف ذاتی کارشناسان بهداشت محیط است تا بتوانند در مقوله سلامت جمعی نقش موثری ایفا کنند.

به گزارش هرمزگان امروز: دکتر محمدرضا رضانیا با اشاره به استفاده گسترده بازرسان بهداشت محیط از وسایل سنجش پرتابل در بازرسی‌ ‌ها افزود: از ابتدای آذرماه سال جاری تعداد موارد سنجش با تجهیزات پرتابل بازرسی یک هزار و ۳۳۵ مورد بوده است.

رضانیا ادامه داد: ۲۴مورد نمونه برداری میکروبی از آب، ۵ مورد نمونه برداری از مواد غذایی، ۲۷ مورد نمونه برداری از نان، ۹۷۴ مورد صدور کارت بهداشتی، صدور ۴۲ مورد صلاحیت بهداشتی ،معرفی ۵ متخلف به دادگاه و پلمپ یک مرکز از اقدامات بهداشت محیط کیش دراین ماه بوده است.

وی ابراز کرد: بازرسان بهداشت محیط کیش۹۵۰ مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی و ۹ مورد بازدید از مدارس و مهدهای کودک انجام داده اند.

رییس مرکز توسعه سلامت کیش اظهار کرد: سامانه تلفنی ۱۹۰ وزارت بهداشت به صورت شبانه ‌‌روزی آماده دریافت گزارش ‌‌های مردمی پیرامون تخلفات بهداشتی است که در همین راستا و در آذر ماه به ۱۷مورد شکایت رسیدگی شده است.

دکتر رضانیا عنوان کرد: در این بازدید، ضمن آموزش و تذکرهای لازم به متصدیان ، یک واحد صنفی متخلف نیز، پلمپ و مقدار ۱۰۰ کیلو مواد غذایی تاریخ گذشته جمع آوری و معدوم شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت کنترل سریع شرایط بهداشتی در مراحل تولید و عرضه مواد غذایی و در راستای ارتقای سطح سلامت مصرف‌کنندگان، بازرسان بهداشت محیط مرکز توسعه سلامت کیش با استفاده از تجهیزات قابل حمل کنترل مواد غذایی، یک هزار و ۳۳۵ مورد سنجش دما با دماسنج لیزری و نفوذی،۶۲مورد توسط دستگاه تعیین سلامت روغن مصرفی، ۳۸مورد شوری سنج وسنجش ph نان، کار کنترل موادغذایی را انجام دادند.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=13224

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.