تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
5

نقش مهم بیمارستان خلیج‌فارس در ارائه خدمات درمانی استان

  • کد خبر : 20604
  • 06 مرداد 1399 - 14:04
نقش مهم بیمارستان خلیج‌فارس در ارائه خدمات درمانی استان
مریم امیری مدیر درمان تامین اجتماعی استان و سیدفاضل حیدری‌بلوکی مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان با فریدون همتی استاندار هرمزگان دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش هرمزگان امروز: استاندار هرمزگان در این دیدار گفت: بیش از نیمی از جمعیت استان هرمزگان تحت پوشش بیمه‌ای و خدمات درمانی سازمان تامین اجتماعی قرار دارند.

فریدون همتی افزود: تحت پوشش بودن چنین جمعیتی از مردم استان نشان‌دهنده جایگاه این این سازمان در کشور است چرا که خدمات متنوعی را به آنها ارائه می‌کند.

همتی اظهارداشت: تامین اجتماعی در استان با دارا بودن مطالبات زیاد، همچنان خدمات خود را به همه افراد بیمه‌شده بدون کاستی ارائه می‌کند.

وی به بیمارستان خلیج‌فارس اشاره و خاطرنشان‌کرد: بیمارستان خلیج‌فارس با دارا بودن امکانات خوب، نقش مهمی در ارائه خدمات درمانی به مردم استان دارد و بار درمانی زیادی در استان به دوش می‌کشد.

همتی درباره ارائه خدمات تامین اجتماعی به صورت غیرحضوری عنوان‌کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا، مردم باید سعی کنند از مراجعه حضوری خودداری کرده و با فرهنگ‌سازی، به سمت استفاده از خدمات غیرحضوری پیش بروند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان هرمزگان در این دیدار گفت: مدیریت درمان تامین اجتماعی با ۹مرکز ملکی و بیش از ۷۰۰مرکز طرف قرارداد در استان در حال ارائه خدمات درمانی به هم‌استانی‌ها در هرمزگان می‌باشد.

امیری به بیمارستان خلیج‌فارس اشاره و عنوان‌کرد: بیمارستان خلیج‌فارس با ۲۴۰ تخت فعال در حال ارائه خدمات به مراجعه‌کنندگان می‌باشد و در تلاش هستیم که تا پایان سال ۲۵تخت دیگر به این بیمارستان اضافه نماییم.

وی اضافه‌کرد: سه بخش بیمارستان خلیج‌فارس با ۷۵تخت در حال بازسازی است و به دلیل شیوع بیماری کرونا هنوز به اتمام نرسیده‌است.

این مسوول خاطرنشان‌کرد: ۲۶درصد از مراجعات بیمارستانی به بیمارستان خلیج‌فارس انجام می‌شود و سی درصد بستری‌های بیماران استان در این بیمارستان انجام می‌شود.

امیری اضافه کرد: در این مدت نیز با توجه به اینکه بیمارستان خلیج فارس به عنوان بیمارستان مرجع مادر و کودک در استان شناخته می شود، ۱۴ زایمان موفق مادران مبتلا به کووید۱۹ انجام شده است.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۲۷ نفر از پرسنل و کادر درمانی ما به کووید۱۹ مبتلا شده و از چرخه خدمت رسانی خارج شده اند و با خروج هر نیروی درمانی، بار مضاعفی به کادر درمانی وارد می شود.

مدیردرمان تامین اجتماعی هرمزگان به نبود مرکز ملکی در برخی شهرستان‌ها به خصوص غرب استان اشاره کرد و گفت: در شهرستان‌هایی که مرکز ملکی وجود ندارد و شرایط برای احداث آن مهیا باشد، مرکز ملکی احداث خواهد شد و اکنون در شهرستانهای بندرخمیر و پارسیان زمین اختصاص داده شده و در شهرستان حاجی‌آباد نیز پیگیر دریافت زمین برای احداث درمانگاه تامین اجتماعی هستیم

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=20604
  • منبع : روابط عمومی سازمان اداره کل تعاون .کارو رفاه اجتماعی
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.