تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
4

نقش تاثیرگذار و بسیار مهم معادن در اقتصاد استان هرمزگان

  • کد خبر : 20506
  • 04 مرداد 1399 - 13:18
نقش تاثیرگذار و بسیار مهم معادن در اقتصاد استان هرمزگان
استاندار هرمزگان در شورای معادن استان گفت: میزان تولیدات معادن استان هرمزگان نیز در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

به گزارش هرزگان امروز: دکتر فریدون همتی در نشست شورای معادن استان هرمزگان، عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، هفت معدن غیرفعال در استان هرمزگان فعال شده‌اند.

وی ادامه داد: برای فعال سازی این معادن ۴۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گرفته و برای ۷۰ نفر نیز اشتغالزایی داشته‌اند.

استاندار هرمزگان افزود: میزان تولیدات معادن استان هرمزگان نیز در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

همتی با تاکید بر ضرورت تلاش و جدیت بیشتر دستگاه‌ها و سرمایه گذاران در حوزه معادن استان هرمزگان، تصریح کرد: استعدادها و ظرفیت‌های بسیاری در حوزه معادن استان هرمزگان وجود دارد که فعال‌سازی آنها می‌تواند اشتغال خوبی را ایجاد کند.

وی گفت: تولیدات معادن زمینه صادراتی و ارزآوری نیز دارد و در مجموع نقش معادن در اقتصاد استان هرمزگان بسیار تاثیرگذار است و باید توجه ویژه‌ای به این بخش داشته باشیم.

در ادامه خلیل قاسمی گفت: در استان فعالیت‌های بسیار خوبی در حوزه معادن و صنایع معدنی اتفاق افتاده است و بیشترین سرمایه‌گذاری‌های استان در سال های گذشته مربوط به صنایع معدنی بوده است، بر این اساس لازم است شورای معادن به صورت منظم برگزار شود تا بتوانیم صنایع معدنی و معادن استان را فعال کنیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان با تاکید براینکه شورای معادن ظرفیتی برای توسعه معادن معادن استان است اظهار داشت: معادن استان ظرفت های بسیار خوبی برای ایجاد اشتغال دارند ولی متاسفانه در سالهای گذشته این ظرفیت مورد غفلت قرار گرفته شده است که امیدواریم با فعال سازی معادن غیر فعال در استان شاهد اشتغالزایی باشیم.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت هرمزگان با بیان اینکه امروزه معدن به عنوان یکی از محورهای اصلی توسعه در کشور به شمار می رود، اظهار داشت: معادن در استان هرمزگان از اصلی ترین محورهای توسعه بوده و از جایگاه ممتازی برخوردار هستند و امیدواریم با کمک فعالان، دست اندرکاران و سرمایه گذاران این بخش بتوانیم اقتصاد استان را نیز با تحرکی پویا تر همراه سازیم که دراین فضای خوب بخش معدن و فعالین آن حداکثر بهره‌وری را در فعالیت‌های اقتصادی خود داشته باشند.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=20506

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.