تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
10
معاون سیاسی استانداری هرمزگان

منظور دکتر روحانی از واحد سفید جنبه بهبود وضعیت بود ، نه درجه بندی اپیدمولوژیکی کرونا

  • کد خبر : 16969
  • 11 اردیبهشت 1399 - 18:38
منظور دکتر روحانی از واحد سفید جنبه بهبود وضعیت بود ، نه درجه بندی اپیدمولوژیکی کرونا
معاون سیاسی استاندار هرمزگان گفت : چنانچه نقدی به انتخابات وجود دارد هیچ اشکالی ندارد که طی یک برنامه آسیب شناسی انتخابات با حضور احزاب داشته باشیم، البته انتخابات مقوله ای سیاسی و اجتماعی است که در دل آن رفتار سیاسی در شکل قوی آن وجود دارد که البته با قدرت گره می خورد.

به گزارش هرمزگان امروز معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان تاکید کرد: نباید بدون دلیل قانونی فعالیت هیچ حزبی در استان محدود شود، تمامی احزاب در چارچوب قانون حق دارند برنامه های خود را اجرا کنند.دکتر سعید ناجی در نشست با تشکل ها و احزاب سیاسی استان، با اشاره به انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی، افزود: به لطف خدا علیرغم برخی تلاش ها برای به چالش کشیدن انتخابات ، صحت انتخابات بندرعباس حتی بدون بازشماری یک صندوق، توسط شورای نگهبان تایید شد و در مجموع انتخابات استان مورد تایید قرار گرفت.

وی اضافه کرد: این تاییدیه منطقی ترین پاسخ به حضور و مشارکت مردم در رقم زدن یک رویداد بزرگ دیگر در استان بود.

ناجی تاکید کرد: چنانچه نقدی به انتخابات وجود دارد هیچ اشکالی ندارد که طی یک برنامه آسیب شناسی انتخابات با حضور احزاب داشته باشیم، البته انتخابات مقوله ای سیاسی و اجتماعی است که در دل آن رفتار سیاسی در شکل قوی آن وجود دارد که البته با قدرت گره می خورد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان در ادامه با اشاره به عملکرد ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، گفت: از ابتدای شیوع این بیماری شفافیت در اطلاع رسانی به مردم در دستور کار ستاد ملی و استانی قرار گرفت و بر مبنای آن نیز تا کنون عمل شده است.

وی تصریح کرد: بر اساس شفافیت در اطلاع رسانی در استان از همان ابتدا در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا تصمیم گرفته شد که در ۲۴ ساعت شبانه روز در یک ساعت پر مخاطب صدا و سیمای استان، دانشگاه علوم پزشکی آمار تخصصی را اطلاع رسانی کند و این امر همچنان ادامه دارد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان بیان کرد: با توجه به ناشناخته بودن تمامی زوایای این بیماری اقدامات لازم جهت کاهش میزان شیوع آن در استان انجام گرفت که منجر به برپایی بیمارستان صحرایی و تولید تجهیزات بهداشتی و لوازم محافظتی در خصوص بیماری کرونا در استان شد.

وی تاکید کرد: با وجود دشواری در شناخت کرونا، نیروهای سختکوش بهداشت و درمان به مرور زمان روش های موثر تری و دقیق تری برای تشخیص اشخاص مبتلا را شناسای و عملیاتی کردند.

ناجی خاطر نشان کرد: باید در حوزه های تخصصی به مرجع آن اعتماد کرد و در حوزه شیوع بیماری کرونا نیز باید به آمار و اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی توجه داشت، نباید شنیده های غیر موثق را به اطلاعات مرجع اصلی آن ترجیح داد، روشنگری در خصوص این مسایل در جامعه، به ویژه در مواردی که وجوه سیاسی پیدا می کند از وظایف احزاب است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان تاسیس آزمایش تشخیص بیماری کرونا را اولین قدم در خصوص شناسای سریع بیماری در استان دانست و گفت: مقدمات شناسایی سریع بیماری کرونا فراهم شد و اینکه افزایش آمار مبتلایان ارائه می شود به دلیل رفع قرنطینه نبود بلکه به جهت مراجعه به کانون های شیوع و افزایش تست و شناسایی بیشتر افراد مبتلا بوده است.

وی با بیان اینکه حوزه فعالیت احزاب، رسیدن به قدرت سیاسی است، بیان کرد: احزاب برای توزیع قدرت شکل می گیرند که با پیدا کردن هم فکران، برای به دست گرفتن قدرت و یا مدیریت آن تلاش می کنند.معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان تاکید کرد: احزاب در استان هرمزگان نیازمند تحول در روند و میزان کارکرد خود هستند و باید نشست های تخصصی برای تقویت احزاب استان برگزار شود.

وی با بیان اینکه دولت همواره تاکید دارد که احزاب باید نقش آفرین باشد، خاطر نشان کرد: مردم باید از موضع و نگاه سیاسی و اجتماعی احزاب در خصوص مسائل روز استان و کشور، حتی جهان آگاهی و حق انتخاب داشته باشند ارایه موضع مبهم و غیر شفاف مردم را در تعیین جبهه و موضع دچار تردید می کند و موجب رواج رفتار های غیر حرفه ای و پوپولیستی می شود.

ناجی افزود: مشارکت احزاب در حل و فصل مسائل و مشکلات جامعه باید تعیین شود که مقدمه آن یک برنامه ریزی برای برگزاری جلسات تخصصی احزاب است. آموزش تخصصی احزاب می تواند علاوه بر رشد پویایی خود احزاب، موجب ارتقا آگاهی و ایجاد روحیه هم بستگی بیشتر در جامعه شود.

وی با بیان اینکه چنانچه برداشت از کلام و تقطیع مطلب و به نوعی تحریف ماهیت کلام توسط هر شخص در فضای رسانه ای و غیره اتفاق بیافتد این ظلم در حق گوینده است، افزود: چندی پیش رییس جمهورمحترم در خصوص وضعیت جنوب کشور در بحث شیوع کرونا سخن گفت که به صورت تقطیع شده و برداشت نادرست از آن بهره برداری شد که متاسفانه مورد سو استفاده رسانه ای نیز قرار گرفت، مطلبی که دکتر روحانی گفتند این بود که در منطقه جنوبی کشور شیوع کرونا نسبت به سایر نقاط کشور کمتر است و وضعیت بهتری دارد، این سخن کاملا درست بود. اگر برخی افراد به تمامی سخنان رییس جمهورمحترم در این خصوص توجه می کردند متوجه کامل مطلب می شدند.

ناجی تصریح کرد: اما با تقطیع مطلب و نادیده گرفتن برخی از سخنان رییس جمهوری محترم گفته شد که وی مناطق جنوبی را سفید اعلام کرده در صورتی که منظور دکتر روحانی از واحد سفید جنبه بهبود وضعیت و نه درجه بندی اپیدمولوژیکی این بیماری بوده است.

وی به نقش احزاب در مدیریت سیاسی جامعه اشاره کرد و گفت: باید مراقب بود که تخریب با نقد متفاوت است و یکی از کار کرد های احزاب در خصوص جلوگیری از سو استفاده از یک موضوع غیر سیاسی برای اهداف سیاسی، ضربه زدن، تخریب و تضعیف قدرت مستقر سیاسی است و که باید شفاف سازی شود.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=16969

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.