تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

ممنوعیت برپایی تجمعات وبرگزاری مراسم های عروسی و ختم در هرمزگان

  • کد خبر : 20886
  • 12 مرداد 1399 - 15:36
ممنوعیت برپایی تجمعات وبرگزاری مراسم های عروسی و ختم در هرمزگان
دکتر فریدون همتی استاندار هرمزگان گفت: برای تعطیلات عید غدیرخم از مردم هرمزگان می‌خواهیم به طور جدی از هرگونه سفر و تردد خودداری کنند، مهمانی و تجمع و مراسم نداشته باشند و در خانه بمانند.

به گزارش هرمزگان امروز: فریدون همتی در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان بیان داشت: با توجه به رعایت خوب دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی توسط مردم هرمزگان در هفته های اخیر، میزان ابتلا به بیماری کرونا در استان هرمزگان روند کاهشی پیدا کرده است.

وی عنوان کرد: این کاهش روند ابتلا به بیماری کرونا به معنای حل شدن مشکل نیست بلکه این ویروس و بیماری همچنان وجود دارد و باید همه مردم تمامی اصول بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی و خودداری از برپایی تجمعات را رعایت کنند و تنها با رعایت این موارد روند این بیماری همچنان کاهش خواهد یافت.

همتی اظهارداشت: برپایی هر نوع تجمع و برگزاری مراسمات مختلف از جمله عروسی، ختم، دورهمی و مهمانی همچنان در هرمزگان ممنوع است و همه ما وظیفه داریم که برای حفظ سلامتی خود و دیگران این موارد را رعایت کنیم.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: در تمامی ادارات، واحدهای تولیدی، بنگاه‌های اقتصادی، پروژه ها و طرح های عمرانی، تمامی محیط های کار و اشتغال از جمله بازارها و پاساژها و اصناف مختلف، رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک الزامی و اجباری است و به مراجعه کنندگانی که ماسک نداشته باشند، خدمات ارائه نمی شود و ناظرین و بازرسین بر این امور نظارت جدی خواهند داشت و مدیران این مجموعه ها نیز در این خصوص مسئولیت دارند.

به گفته وی، کارمندان و همه کسانی که صبح ها مشغول کار هستند، در ساعات بعد از ظهر، عصر و شب که ادارات تعطیل است، در مکان های عمومی به خصوص پاساژها، بازارها و اماکن مسقف، پارک ها و سواحل تجمع و حضور نداشته باشند تا شاهد خلوت شدن این مکان‌ها و کاهش انتقال بیماری کرونا باشیم.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین محورهای مسئولیت فرمانداران در شهرستان‌ها همچنان مدیریت بیماری کرونا است و باید در این خصوص نظارت و دقیق و جدی داشته باشند، خاطرنشان کرد: مردم هرمزگان در روزهای عرفه و عید قربان همراهی خوبی در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله گذاری و عدم برگزاری اجتماعات و مراسمات داشتند.

همتی ابراز داشت: با وجود کاهش روند ابتلا به بیماری کرونا در استان، نباید بی تفاوت باشیم و باید همچنان اصول بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی و عدم برپایی تجمعات را رعایت کنیم.

وی بیان داشت: اعمال محدودیت‌های گروه‌های شغلی سطح سه و چهار، در راستای مقابله با کرونا در هرمزگان، به مدت یک هفته دیگر تمدید شد.

استاندار هرمزگان افزود: با توجه به آمارها استفاده از ماسک در ادارات استان مناسب است، اما براساس گزارش اعلامی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، رعایت فاصله گذاری در ادارات رضایت‌بخش نیست و مدیران ادارات وظیفه و مسئولیت دارند بسیار جدی بر این امر نظارت کنند تا رعایت فاصله‌گذاری در ادارات بسیار بهتر شود.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=20886

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.