تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
3

مطالعات طرح جامع بندر شهید رجایی وارد فاز جدید شد

  • کد خبر : 10682
  • 24 مهر 1398 - 10:44
مطالعات طرح جامع بندر شهید رجایی وارد فاز جدید شد

در راستای انجام مرحله دوم مطالعات طرح جامع بنادر بازرگانی ایران با مطالعه ویژه بندر شهید رجایی، یک تیم مدیریتی و اجرایی طی دو روز در بزرگترین بندر بازرگانی ایران به تبادل نظر و ارائه داده های مورد نیاز پرداختند.

به گزارش هرمزگان امروز: ترکیب تیم مدیریتی و اجرایی این دور از مطالعات را مدیرکل و معاونین بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، مدیرکل مهندسی سواحل و بنادر سازمان مرکزی، کارشناسان و صاحب نظران بندر شهید رجایی در موضوعات فنی و مهندسی، بندری و لجستیک، دریایی، ایمنی و HSE ، محیط زیست (دریایی و خشکی) و مشاوران بین المللی طرح تشکیل می دهند.

گستره مرحله دوم مطالعات طرح جامع بنادر بازرگانی ایران، پهنه های بندری و طرح توسعه، بندر خلیج فارس و اراضی ۲۴۰۰ هکتاری الحاق شده به بندر شهید رجایی در قالب ایجاد شهر لجستیکی خلیج فارس را شامل می شود.

اعضای این تیم طی برنامه ای دو روزه از ۲۱ لغایت ۲۲ مهرماه جاری، از بخش های مختلف این مجتمع بندری (کانال ورودی و حوضچه و پیشانی اسکله ها، پسکرانه، پایانه ها، اسکله ها و انبارها )، طرح ها و پروژه های توسعه ای در حال احداث و اراضی الحاقی به بندر شهید رجایی بازدید کردند و موارد و موضوعات متنوعی به صورت میدانی و طی نشست های تخصصی به بحث و بررسی، گذاشته شد.

مدیران و کارشناسان و صاحب نظران بندر شهید رجایی انتظارات خود از مرحله دوم مطالعات طرح جامع مجتمع بندری شهید رجایی را تبیین نموده و نکات فنی حائز اهمیت را برشمردند.

تیم مشاوران طرح (مشاور ایرانی و همکاران بین المللی) ضمن ثبت نظرات کارشناسی، موضوعات مطرح شده را جهت روشن شدن سایر زوایا به بحث گذاشتند.

در پایان برنامه فشرده دو روزه، گزارش موارد مورد بحث طی نشستی با حضور مدیرکل بنادر و دریانوردی استان ارائه شد. “اله مراد عفیفی پور” ضمن تبیین طرح های پیش رو در جهت افزایش راندمان فعالیت های لجستیکی محوطه های بندری و بیان راهکارهای فنی و راهنمایی های کاربردی، ارشادات لازم را به تیم مطالعات ارائه کرد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=10682

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.